czwartek, 21 Marzec 2019
HotMoney

Ile kosztuje kampania AdWords? Czy reklamowanie w Google jest skuteczne?

Laptop, notes na biurku

Coraz wi─Öcej firm zaczyna rozumie─ç, ┼╝e reklama w Internecie jest obecnie niemal obowi─ůzkowa, by dotrze─ç do klient├│w w sieci. Maj─ůc w┼éasn─ů stron─Ö internetow─ů warto pomy┼Ťle─ç o wypromowaniu biznesu, chocia┼╝by przez Google AdWords. Na czym to polega, ile kosztuje i czy rzeczywi┼Ťcie Google Adwords jest skuteczne?

Google AdWords ÔÇô na czym polega?

Google AdWords to forma reklamy w Internecie. Jest to jedyny spos├│b na to, by wypromowa─ç swoje us┼éugi w wyszukiwarce Google. Gdzie mo┼╝na zauwa┼╝y─ç takie reklamy? Pojawiaj─ů si─Ö one tu┼╝ nad wynikami organicznymi. S─ů oznaczone jako reklamy. Google AdWords jest p┼éatne w formie CPC (cost per click). Co to oznacza dla os├│b planuj─ůcych kampani─Ö? ┼╗e op┼éaty ponosi si─Ö dopiero wtedy, kiedy internauta kliknie w reklam─Ö, kt├│ra przeniesie go na stron─Ö firmy. Za samo wy┼Ťwietlenie nie ponosi si─Ö koszt├│w.

Chc─ůc skorzysta─ç z Google AdWords nale┼╝y za┼éo┼╝y─ç konto. Ci, kt├│rzy maj─ů popularn─ů poczt─Ö ÔÇ×GmailÔÇŁ, b─Öd─ů mieli ┼éatwiej. Nast─Öpnie osoba odpowiedzialna za kampani─Ö musi wybra─ç jej typ i cel. Konieczne b─Ödzie ustawienie takich szczeg├│┼é├│w jak lokalizacja, j─Özyk oraz bud┼╝et. Nale┼╝y te┼╝ wype┼éni─ç reklamy tre┼Ťci─ů, czyli wpisa─ç chwytliwy tytu┼é oraz opis, kt├│ry zach─Öci u┼╝ytkownik├│w do klikni─Öcia. Warto te┼╝ pami─Öta─ç o tym, by zawrze─ç w tre┼Ťci frazy, po wpisaniu kt├│rych reklama wy┼Ťwietli si─Ö konkretnemu internaucie.

Jakie s─ů koszty Google AdWords?

Koszty Google AdWords ustala osoba, kt├│ra przygotowuje kampani─Ö. To ona decyduje ile jest w stanie zap┼éaci─ç za pojedyncze klikni─Öcie oraz ile ma wynosi─ç bud┼╝et dzienny czy ca┼éo┼Ťciowy. Na plus jest tutaj mo┼╝liwo┼Ť─ç sta┼éej kontroli nad wydatkami. Mo┼╝na tak┼╝e dokonywa─ç zmian na bie┼╝─ůco w celu zwi─Ökszenia efekt├│w kampanii.

Reklama AdWords ÔÇô czy jest skuteczna?

Warto korzysta─ç z Google AdWords z wielu powod├│w. Przede wszystkim Google to najwi─Öksza wyszukiwarka na ┼Ťwiecie, z kt├│rej korzysta niemal 90% u┼╝ytkownik├│w. W Polsce tak┼╝e zdominowa┼éa ona rynek. Wi─Ökszo┼Ť─ç os├│b, szukaj─ůc co┼Ť w Internecie, wpisuje zapytania w┼éa┼Ťnie w Google. Zasi─Ög jest wi─Öc ogromny. Ma┼éo tego, AdWords trafia do konkretnych odbiorc├│w. Dzi─Öki takim ustawieniom jak lokalizacja, wiek, okre┼Ťleniu grupy docelowej, reklamy odpowiadaj─ů na potrzeby internaut├│w, kt├│rzy zainteresowani danym produktem, przechodz─ů na stron─Ö firmy, kt├│ra ┼Ťwiadczy poszukiwane przez nich us┼éugi. Google AdWords jest wi─Öc odpowiedzialne za przyci─ůganie nowych klient├│w.

Google AdWords jest dla ka┼╝dego. Nie ma tu znaczenia czy ma si─Ö niewielk─ů firm─Ö, czy wielkie przedsi─Öbiorstwo. Reklamowa─ç si─Ö w Google mo┼╝e ka┼╝dy, a wszystko dzi─Öki niewielkim kosztom i mo┼╝liwo┼Ťci dopasowania ich pod sw├│j bud┼╝et. W dodatku ca┼éy czas mo┼╝na mie─ç wszystko pod kontrol─ů. Kampanie mo┼╝na zmienia─ç na bie┼╝─ůco i patrze─ç jak te zmiany wp┼éywaj─ů na skuteczno┼Ť─ç reklam. Zalet─ů jest te┼╝ szybko┼Ť─ç. Dotyczy ona nie tylko ustawiania kampanii od podstaw, ale te┼╝ wszelkich modyfikacji, kt├│re s─ů widoczne w reklamach niemal natychmiast.

Dodaj Tw├│j komentarz