piątek, 19 Lipiec 2019
HotMoney

Ile kosztuje kampania AdWords? Czy reklamowanie w Google jest skuteczne?

Laptop, notes na biurku

Coraz więcej firm zaczyna rozumieć, że reklama w Internecie jest obecnie niemal obowiązkowa, by dotrzeć do klientów w sieci. Mając własną stronę internetową warto pomyśleć o wypromowaniu biznesu, chociażby przez Google AdWords. Na czym to polega, ile kosztuje i czy rzeczywiście Google Adwords jest skuteczne?

Google AdWords – na czym polega?

Google AdWords to forma reklamy w Internecie. Jest to jedyny sposób na to, by wypromować swoje usługi w wyszukiwarce Google. Gdzie można zauważyć takie reklamy? Pojawiają się one tuż nad wynikami organicznymi. Są oznaczone jako reklamy. Google AdWords jest płatne w formie CPC (cost per click). Co to oznacza dla osób planujących kampanię? Że opłaty ponosi się dopiero wtedy, kiedy internauta kliknie w reklamę, która przeniesie go na stronę firmy. Za samo wyświetlenie nie ponosi się kosztów.

Chcąc skorzystać z Google AdWords należy założyć konto. Ci, którzy mają popularną pocztę „Gmail”, będą mieli łatwiej. Następnie osoba odpowiedzialna za kampanię musi wybrać jej typ i cel. Konieczne będzie ustawienie takich szczegółów jak lokalizacja, język oraz budżet. Należy też wypełnić reklamy treścią, czyli wpisać chwytliwy tytuł oraz opis, który zachęci użytkowników do kliknięcia. Warto też pamiętać o tym, by zawrzeć w treści frazy, po wpisaniu których reklama wyświetli się konkretnemu internaucie.

Jakie są koszty Google AdWords?

Koszty Google AdWords ustala osoba, która przygotowuje kampanię. To ona decyduje ile jest w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie oraz ile ma wynosić budżet dzienny czy całościowy. Na plus jest tutaj możliwość stałej kontroli nad wydatkami. Można także dokonywać zmian na bieżąco w celu zwiększenia efektów kampanii.

Reklama AdWords – czy jest skuteczna?

Warto korzystać z Google AdWords z wielu powodów. Przede wszystkim Google to największa wyszukiwarka na świecie, z której korzysta niemal 90% użytkowników. W Polsce także zdominowała ona rynek. Większość osób, szukając coś w Internecie, wpisuje zapytania właśnie w Google. Zasięg jest więc ogromny. Mało tego, AdWords trafia do konkretnych odbiorców. Dzięki takim ustawieniom jak lokalizacja, wiek, określeniu grupy docelowej, reklamy odpowiadają na potrzeby internautów, którzy zainteresowani danym produktem, przechodzą na stronę firmy, która świadczy poszukiwane przez nich usługi. Google AdWords jest więc odpowiedzialne za przyciąganie nowych klientów.

Google AdWords jest dla każdego. Nie ma tu znaczenia czy ma się niewielką firmę, czy wielkie przedsiębiorstwo. Reklamować się w Google może każdy, a wszystko dzięki niewielkim kosztom i możliwości dopasowania ich pod swój budżet. W dodatku cały czas można mieć wszystko pod kontrolą. Kampanie można zmieniać na bieżąco i patrzeć jak te zmiany wpływają na skuteczność reklam. Zaletą jest też szybkość. Dotyczy ona nie tylko ustawiania kampanii od podstaw, ale też wszelkich modyfikacji, które są widoczne w reklamach niemal natychmiast.

udostępnij:

Dodaj Twój komentarz