wtorek, 22 Stycze艅 2019
HotMoney

Triki supermarket贸w, aby sprzeda偶, handel by艂 wi臋kszy

Lady sklepowe i w贸zek

Supermarkety stosuj膮 wiele r贸偶nych sztuczek, dzi臋ki kt贸rym przyci膮gaj膮 klient贸w do zakup贸w, ale te偶 zwi臋kszaj膮 swoje zyski. W niemal ka偶dym wi臋kszym sklepie trzeba uwa偶a膰 na haczyki, kt贸re maj膮 na celu nam贸wienie konsumenta do zakupu konkretnego produktu. Jakie wi臋c triki stosuj膮 hipermarkety, aby zwi臋kszy膰 sprzeda偶?

Zmiana miejsc produkt贸w

Osoby, kt贸re cz臋sto robi膮 zakupy w supermarketach przyzwyczajaj膮 si臋 ju偶 do tego, gdzie le偶膮 konkretne produkty. Dzi臋ki temu robi膮 zakupy szybciej i niemal mechanicznie. To jednak powoduje, 偶e klienci nie widz膮 innych rzeczy dost臋pnych w sklepie. Z tego powodu, od czasu do czasu, supermarkety zamieniaj膮 rega艂y z produktami. To powoduje, 偶e konsumenci musz膮 chodzi膰 d艂u偶ej po sklepie i ogl膮da膰 r贸偶ne produkty. A skoro ju偶 widz膮 jakie艣 nowo艣ci i to jeszcze w promocyjnej cenie to cz臋sto im ulegaj膮 i je kupuj膮.

Mniejsze pojemno艣ci produkt贸w

Mniejsze pojemno艣ci produkt贸w to sprytny zabieg nie tyle supermarket贸w, co producent贸w. Coraz cz臋艣ciej mo偶na spotka膰 si臋 z tym, 偶e konkretne produkty wyst臋puj膮 w mniejszych pojemno艣ciach. S膮 to r贸偶nice na tyle niewielkie, 偶e z regu艂y konsument nawet nie widzi mniejszego opakowania. G艂贸wnie dotyczy to napoj贸w lub mleka. Zamiast opakowania 1 l pojawia si臋 na przyk艂ad takie po pojemno艣ci 900 ml, a cena pozostaje bez zmian.

Drogie produkty w zasi臋gu wzroku

Wi臋kszo艣膰 supermarket贸w ma w swojej ofercie drogie produkty, jak si臋 okazuje, nie bez powodu. Wcale nie musz膮 by膰 one przeznaczone dla zamo偶niejszych klient贸w. Obecno艣膰 na p贸艂kach drogich produkt贸w sprawia, 偶e na ta艅sze wygl膮daj膮 rzeczy ze 艣redniego przedzia艂u cenowego. Bardzo cz臋sto jest tak w przypadku alkoholi, np. win. Dzi臋ki takiemu trikowi, konsumenci nie wybieraj膮 najta艅szych produkt贸w, a te nieco dro偶sze.

Promocje w zwyk艂ej cenie

Ten trik zauwa偶alny jest niemal w ka偶dym wi臋kszym sklepie. Na czym on polega? Na wywieszaniu etykiet z has艂em 鈥瀙romocja鈥. Tyle tylko, 偶e nie nast膮pi艂a obni偶ka cen, w og贸le nie uleg艂a ona zmianie. Przedsi臋biorcy wiedz膮, 偶e nikt nie jest w stanie zapami臋ta膰 cen wszystkich produkt贸w, a sama 艣wiadomo艣膰 tego, 偶e co艣 jest w ni偶szej cenie, w ko艅cu obok ceny jest napis 鈥瀙romocja鈥, sk艂ania wiele os贸b do zakupu.

Cena nad czy pod produktem?

To r贸wnie偶 bardzo popularne w wielu sklepach. W niekt贸rych ceny znajduj膮 si臋 pod produktami, w innych nad. Robi膮c zakupy w r贸偶nych supermarketach nikt nie zapami臋ta, w kt贸rym z nich, gdzie dok艂adnie zlokalizowane s膮 ceny. Z tego wzgl臋du cz臋sto mo偶na kupi膰 co艣 w zwyczajnie dro偶ej.

Mini produkty przy kasie

Stoj膮c w kolejce cz臋sto mo偶na zauwa偶y膰 p贸艂ki, na kt贸rych s膮 s艂odycze, gumy do 偶ucia i r贸偶nego rodzaju przek膮ski. To r贸wnie偶 ma na celu zach臋cenie do zakupu. Najcz臋艣ciej ulegaj膮 temu rodzice, kt贸rzy czekaj膮 w kolejce do kasy z ma艂ymi dzie膰mi, kt贸re ci膮gle chc膮 kupi膰 co艣 s艂odkiego.

Gra zapachami

Wiele sklep贸w korzysta tak偶e z tzw. marketingu zapachowego. Wchodz膮c do supermarketu cz臋sto mo偶na wyczu膰 zapach 艣wie偶o pieczonego pieczywa lub domowego ciasta. To ma przyci膮gn膮膰 do zakupu tych produkt贸w, ale te偶 zapewni膰, 偶e jest ono dobrej jako艣ci, np. takie jak w domu.

Dodaj komentarz