czwartek, 21 20 listopada19
HotMoney

Ile kosztuje strona internetowa? Od czego zależy wycena stron www?

Projektowanie strony internetowej

Posiadanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest już standardem w przypadku większości firm, instytucji, a często również osób prywatnych, które prowadzą różnego rodzaju blogi czy fora.

Jednym z pierwszych pytań, które przychodzą do głowy osobom planującym uruchomienie strony www, jest kwestia kosztów jej stworzenia. Jak to często bywa, nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dobrą informacją jest jednak to, że niezależnie od tego, jakim budżetem dysponujemy, jesteśmy w stanie znaleźć dla siebie dogodne rozwiązanie.

Możliwości jest naprawdę wiele – od darmowych kreatorów stron, szablony do samodzielnej edycji, poprzez strony w abonamencie, rozwiązania typu SAAS (software as a service), jak np. Shopify, aż po wyspecjalizowane agencje interaktywne (Mohi.to).

Ceny stron internetowych wahają się od kilkuset złotych do nawet kilkuset tysięcy. Dla wielu osób taka rozpiętość cenowa wydaje się być co najmniej dziwna. Z czego wynikają takie różnice?

Od czego zależy cena strony internetowej?

Cena witryny www zależy w dużej mierze od oczekiwań właściciela względem strony – jakie cele biznesowe stawia przed stroną. Czy ma to być prosta strona informacyjna, strona marketingowa – sprzedająca usługi firmy, strona typu e-commerce, czy np. strona realizująca jakiś bardziej skomplikowany model biznesowy – np. konfigurator samochodu, etc.

Kolejne pytanie, na które musimy odpowiedzieć sobie planując uruchomienie witryny www, to: „jakie funkcjonalności będą potrzebne”. Lista możliwości jest praktycznie nieograniczona – od banalnych standardowych opcji typu formularz kontaktu, zapisy do newslettera, udostępnianie artykułów w mediach społecznościowych, po integrację z zewnętrznymi systemami, np. księgowym czy do automatyzacji marketingu.

Agencje interaktywne wyceniając strony kierują się przeważnie czasem potrzebnym na realizację. W przypadku agencji proces budowy strony jest zazwyczaj bardziej skomplikowany i czasochłonny. Składają się na niego często etapy – analityczny (np. audyt dotychczasowej strony w przypadku redesignu), projektowania funkcjonalnego (etap strategiczny, w trakcie którego powstaje m.in. prototyp strony, pozwalający na przetestowanie jej z użytkownikami), projektowania graficznego, prace programistyczne i wdrożenie. Agencje często pracują razem z klientem nad dalszym rozwojem i utrzymaniem strony już po jej wdrożeniu.

Na jakie rozwiązanie się zdecydować?

Jeżeli nasz budżet jest ograniczony, chcemy sprawdzić czy pomysł na biznes “wypali”, lub po prostu szablony stron wpisują się wystarczająco w nasze potrzeby, to oczywiście lepiej postawić na gotowe rozwiązania. Rozwiązania dedykowane sprawdzą się natomiast znacznie lepiej w przypadku firm, które zarabiają bezpośrednio dzięki stronie www – sprzedają swoje usługi, pozyskują zapytania czy kontakty.

Kontaktując się z potencjalnymi wykonawcami strony, oprócz opisu funkcjonalności i naszych oczekiwań, warto otwarcie zaznaczyć, jaki budżet mamy do dyspozycji. Takie transparentne podejście pozwoli wykonawcy określić z góry, czy i co jest w stanie dla nas zrobić.

1 komentarz

  1. geek 2019-01-14 godz. 07:49

    Budżet to czasem główny wyznacznik strony internetowej 😉 dopiero potem brana jest pod uwagę wartość wizualna. A ceny na rynku są bardzo konkurencyjne…

Dodaj Twój komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.