sobota, 23 listopada 2024
HotMoney

Ile kosztuje reklama Google Ads? Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Wykres na tablecie

Prowadzenie własnego biznesu nie przesądza jeszcze o powodzeniu na rynku. Mnóstwo jest konkurencyjnych firm, które dwoją się i troją, by to właśnie z ich usług skorzystać. Samo posiadanie strony internetowej dzisiaj nie wystarczy. Aby wypromować własną ofertę należy pomyśleć o reklamie w Google oraz o pozycjonowaniu strony. A ile kosztują tego typu usługi i jak mogą być rozliczane?

Google Ads – co trzeba wiedzieć?

Google Ads, dawniej Google AdWords, to system reklamowy pozwalający na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce internetowej Google oraz na stronach współpracujących z programem Google AdSense. Widoczny jest zazwyczaj w postaci reklam tekstowych lub graficznych tuż nad wynikami organicznymi. Reklama Google opisana przez agencję interaktywną ma na celu zwiększenie ruchu, zasięgu oraz widoczności strony internetowej. Dlaczego jeszcze warto z niej skorzystać? Korzyści Google Ads jest wiele. Przede wszystkim reklamy wyświetlają się osobom, które faktycznie zainteresowane są danym tematem. To z kolei może wpłynąć na realny wzrost sprzedaży produktów lub usług. Dzięki Google Ads dociera się do konkretnej grupy docelowej. Budżet przeznaczony na reklamę Google nie musi być ogromny, w dodatku można go modyfikować i cały czas mieć pod kontrolą. Wśród zalet wymienia się jeszcze monitorowanie efektów, edytowanie ustawień kampanii i stosunkowo szybkie efekty.

Ile kosztuje Google Ads?

Google Ads rozliczane może być na wiele sposobów. Wśród popularnych modeli rozliczeń wymienia się CPC (cost per click), który zakłada ustawienie płatności za pojedyncze kliknięcie, CPM (cost per mile), w którym ustala się stawkę za 1000 wyświetleń reklamy, CPV (cost per view) stosowany jedynie w przypadku reklam wyświetlanych w YouTube oraz CPA (cost per action), czyli płatność za konwersję, wykonaną akcję, pozyskanie określonego działania na stronie internetowej.

zobacz także:  Rozdzielność majątkowa - na czym polega, ile kosztuje?

A jak z kampanii Google Ads rozliczają się agencje interaktywne? Decydując się na kampanie prowadzoną przez zewnętrzną firmę na koszt kampanii złożą się dwie kwoty. Pierwsza to będzie budżet kampanii, a druga to wynagrodzenie agencji. Trudno ustalić jednoznacznie ile kosztować może reklama Google Ads, ponieważ zależy to od wielu czynników. Wśród nich wymienia się rodzaj branży, wielkość biznesu, cel klienta, czy ilość wyszukiwanych fraz. Przykładowo niewielka regionalna firma świadcząca usługi o małej konkurencyjności może za Google Ads miesięcznie zapłacić 2000 – 3000 zł, podczas gdy sklep internetowy z odzieżą przeznaczy na reklamę w Google nawet kilkadziesiąt tysięcy. Wynagrodzenie dla agencji również może być zróżnicowane. Niektóre firmy pobierają określony procent od miesięcznego budżetu klienta, inne decydują się na stałą miesięczną opłatę za prowadzenie kampanii Google Ads.

Dlaczego warto zlecić agencji prowadzenie kampanii Google Ads?

Reklamę Google Ads warto zlecić specjalistom z kilku względów. Do prowadzenia efektywnej kampanii niezbędna jest wiedza, którą mają agencje zajmujące się tym na co dzień. To pozwoli na uniknięcie kosztownych błędów i brak efektów, jeśli samodzielnie mielibyśmy zajmować się Google Ads nie mając o tym zielonego pojęcia. We wspomnianej wyżej opłacie agencyjnej znajdzie się więc szereg usług, od ustalenia celu kampanii, budżetu, zbudowania kampanii, stworzenia reklam po ustawienia harmonogramu wyświetlanych reklam, monitorowanie efektów, czy ewentualną modyfikację reklam.

zobacz także:  Spektakularne bankructwa - znane firmy, które zbankrutowały

Pozycjonowanie strony internetowej, czyli co?

Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, dzięki którym witryna osiągnie lepszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. W ramach tego wykonuje się audyt SEO, który wskaże, co trzeba poprawić na stronie internetowej. Przeważnie są to błędy w kodzie, mobilności, ładowaniu strony oraz zawartości pod względem treści i grafiki. Do wykonaniu audytu używa się kilku profesjonalnych narzędzi, dzięki którym możliwe jest ustalenie problemów na stronie. Audyt, w zależności od wielkości serwisu, może zająć od kilku do kilkunastu godzin. Dlatego też ceny za taką usługę potrafią być zróżnicowane. W niektórych agencjach wykonanie audytu kosztuje od 500 zł do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Po przeprowadzeniu audytu należy wdrożyć prace na stronie, czyli czynności on-site. Jest to optymalizacja strony internetowej, która jest podstawą do pozycjonowania. Obejmuje ona szereg różnych działań, od analizy fraz kluczowych, eliminację duplikatów, stworzenie prawidłowych meta tagów, wprowadzenie odpowiedniej struktury nagłówków po optymalizację treści, zdjęć, przyspieszenie strony i eliminację błędów. Koszt optymalizacji strony internetowej zależy od rodzaju strony internetowej (w przypadku sklepów internetowych koszty są przeważnie wyższe), od ilości prac, jakie trzeba na niej wykonać (czy należy jedynie poprawić pewne elementy, czy może stworzyć je od podstaw, głównie chodzi tu o treść) oraz od doświadczenia specjalisty SEO. Cena może więc wynieść od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych.

zobacz także:  Jak uchronić się przed kryzysem? 10 rozwiązań z programu pomocowego BGK

W ramach pozycjonowania wykonuje się również czynności off-site. Głównie jest to link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych na wartościowych stronach. Cena takich usług zależy w znacznej mierze od tego, ile tych linków miesięcznie będzie pozyskiwanych. Wdrażane są również prace z zakresu content marketingu. Koszt napisania artykułu zależy nie tylko od doświadczenia copywritera, ale też od branży firmy. Do tego dochodzi jeszcze koszt publikacji treści, na przykład przez specjalistyczne platformy. W tym przypadku ceny mogą wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

Jak rozliczać się za pozycjonowanie strony internetowej?

Są trzy możliwości rozliczania się z agencją interaktywną za pozycjonowanie strony internetowej. Pierwsza z nich to forma abonamentu. Na podstawie możliwości finansowych firmy i oczekiwanych efektów ustalany jest miesięczny budżet, w ramach którego wykonywane są konkretne czynności z zakresu pozycjonowania strony. Druga opcja to rozliczanie za efekty SEO. Obecnie odchodzi się od tego modelu, ponieważ trudno zagwarantować komuś na 100% pożądane efekty w określonym czasie, wpływ na to ma wiele czynników. Trzecią formą rozliczania jest system mieszany. Jest to połączenie abonamentu z płatnością za efekty. Firma zlecająca usługi co miesiąc płaci określoną kwotę na działania SEO, a pod koniec miesiąca wpłaca premię za efekty.

Dodaj Twój komentarz