wtorek, 26 Marzec 2019
HotMoney

Popularne hybrydy – top 10 samochodów hybrydowych w Polsce

toyota hybrydowa

Samochody hybrydowe stają się coraz bardziej popularne, także w Polsce. Kierowcy doceniają to, że są tak ekonomiczne. Co więcej, nawet rząd zapowiada przywileje dla użytkowników samochodów hybrydowych i elektrycznych. Które z aut kupujemy najczęściej?

Toyota Prius

Prawda jest taka, że właściwie żadna marka nie ma takiego doświadczenia w produkcji samochodów hybrydowych, jak Toyota. Co więcej, ma bogatą ofertę pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym. Trudno wskazać jeden model, ale nie ma co ukrywać, że prym wiedzie Prius. Pierwsze auto wyjechało na drogi już w 1997 roku, a z biegiem lat Japończycy polepszyli swoją technologię. Od 2015 roku jest w produkcji czwarta generacja pojazdu. To właśnie w niej zastosowano nową generację napędu hybrydowego. Jest mniejszy i lżejszy, dzięki czemu podobno zmalało spalanie o 15%. Ponadto planetarną przekładnię redukcyjną silnika elektrycznego zastąpiono mniejszą walcową, która ma mniejsze opory. Sprawność termodynamiczna silnika benzynowego z kolei wzrosła. Co istotne, w samochodzie znajduje się pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, oparty na współpracy radaru lub czujnika laserowego i kamery.

Kia Optima

Samochodem, który również jest doceniany na polskim rynku jeśli chodzi o hybrydy, jest Kia Optima. To auto klasy średniej, które jest zasilane silnikiem benzynowym i elektrycznym, ale plug-in, a więc z możliwością ładowania z gniazdka 230V lub stacji szybkiego ładowania. To samochód stosunkowo drogi, co więcej w trybie elektrycznym i tak uruchamia się silnik benzynowy, auto ma kilka jeszcze innych mankamentów, ale jest chętnie kupowane.

BMW ActiveHybrid 7

BMW ActiveHybrid 7 ma silnik benzynowy V8 BMW TwinPower Turbo z synchronicznym trójfazowym silnikiem elektrycznym. Osiąga łączną moc 342 kW/465 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm, jest więc to najbardziej dynamiczny i luksusowy model hybrydowy. Co więcej, samochód podczas hamowania i toczenia odzyskuje energię. BMW zaprojektowało też specjalne wzory aluminiowych „ekofelg”, dzięki którym ma się zmniejszyć emisja dwutlenku węgla.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq to samochód, który powstał w trzech wersjach: hybrydowej, plug-in i elektrycznej. Hyundai Ioniq Hybrid od podstaw powstał jako hybryda, więc zastosowana platforma i nadwozie są podporządkowane odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów. Liftback Hyundaia ma ładną linię nadwozia, ale dość płytki bagażnik. Co ciekawe, samochód można przestawić z trybu normalnego na sport. Co więcej to auto, które nie tylko dobrze wygląda i jest eko, ale także daje przyjemność z jazdy.

Ford Mondeo Hybrid

Mondeo Hybrid to pierwszy Ford tego typu na rynku europejskim. Zastosowano w nim jednostkę spalinową (benzyniak z wtryskiem bezpośrednim), która jest wspomagana silnikiem elektrycznym. Układ korzysta z zespołu litowo-jonowych baterii o pojemności 1,4 kWh. Auta nie da się podładować w domowym gniazdku. Najwięcej prądu powstaje w czasie hamowania. Producent zapewnia o niskim spalaniu w mieście.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Także Volvo nie pozostaje w tyle i produkuje samochody hybrydowe. Jednak pierwsza propozycja jest dość szokująca. Hybrydowe Volvo V60 Plug-In-Hybrid ma pod maską mocnego turbodiesla 2.4 o mocy 215 KM, a przy tylnej osi 70-konny silnik elektryczny. Warto jednak wiedzieć, że V60 może jeździć w różnych trybach, w zależności od woli kierowcy, który ma do dyspozycji trzy przyciski na konsoli centralnej: „pure” – wyłącznie udział silnika elektrycznego, „hybrid” – obie jednostki napędowe z nastawieniem na oszczędność paliwa, „power” – niemalże sportowo, mało ekonomicznie.

Lexus CT

Lexus CT był pierwszym na świecie luksusowym hatchbackiem z zamontowanym silnikiem hybrydowym. Nadwozie zaprojektowano zgodnie z charakterystyczną dla Lexusa L-finesse. W aucie jest jednostka benzynowa pracująca w cyklu Atkinsona o pojemności 1,8 litra i mocy 99 KM oraz silnik elektryczny wytwarzający 82 KM. Kierowca może wybrać jeden z czterech dostępnych trybów jazdy. Wnętrze auta jest luksusowe i dobrze wyposażone.

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE cechuje się ponadprzeciętnym wyglądem i osiągami. Auto ma dwie jednostki napędowe. Pierwsza z nich to turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, a druga silnik elektryczny o mocy 102 KM. Systemowa moc wynosi więc 204 KM. Silnik elektryczny Golfa GTE zasila wysokonapięciowa bateria o pojemności 8,7 kWh, która położona jest w podłodze przed tylną kanapą.

Infiniti Q50 Hybrid AWD

Pod maską Infiniti Q50 Hybrid AWD znajduje się silnik benzynowy 3,5l V6 wspomagany silnikiem elektrycznym. Jest to dość szybki sedan klasy średniej. Energia pobierana jest w dużej mierze podczas hamowania. Co ciekawe, Infiniti Q50 to pierwszy samochód, w którym kierownica nie jest fizycznie powiązana z kołami.

Porsche Cayenne Hybrid

Także samochody sportowe, luksusowe pojawiają się w wersji hybrydowej. Najnowsze Porsche Cayenne Hybrid nie dość, że może być ładowane z gniazdka, to jeszcze według producentów może przejechać 44 km wyłącznie na silniku elektrycznym. Wszystko dzięki akumulatorom o pojemności 14,1 kWh. Samochód do setki przyspiesza w mniej niż 5 sekund.

komentarze 4

  1. Ludwig 2018-11-23 godz. 11:34

    mam nadzieję, że samochody hybrydowe zaczną jak najszybciej tanieć…..w końcu to najbardziej ekologiczne rozwiązanie, a wszędzie ciągle trąbią na temat smogu

  2. Ania 2018-11-23 godz. 13:14

    Chętnie bym się przesiadła do samochodu elektrycznego lub hybrydowego, czemu nie? Ale te ceny to są na razie zaporowe dla większości osób.

  3. Alfons 2018-11-23 godz. 14:26

    po co komu ranking najlepszych hybryd ??

  4. Popek 2018-11-26 godz. 09:14

    Jak widac toyota brnęła w hybrydy pomimo hejtu, a tu prosze na pierwszym miejscu popularności. Świadomość ludzi zmienia się nieustannie

Dodaj Twój komentarz