Social media, czyli po polsku media społecznościowe odgrywają niebagatelną rolę we współczesnym świecie. Są częścią naszej codzienności, przestrzenią służącą do komunikacji, wymiany opinii, a także prowadzenia biznesu. Czym konkretnie są media społecznościowe, czy można na nich zarabiać?Czym zajmują się agencje social media? Na te pytania odpowiada niniejszy artykuł.
Czym są social media?
Media społecznościowe to narzędzia służące do szeroko rozumianej interakcji. Dzięki nim możliwe jest tworzenie i wymiana różnych treści. To bardzo ogólna definicja, jednak trudno w sposób zwięzły i krótki wytłumaczyć dokładnie czym są social media. Najłatwiej jest to pokazać na przykładach. Do najpopularniejszych platform komunikacji należą największe portale społecznościowe, takie jak np. Facebook , Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram czy Pinterest. Większość z nas ma założone konto przynajmniej w jednym z tych miejsc. Dzięki nim możemy wysyłać wiadomości do innych osób, udostępniać zdjęcia, komentować wypowiedzi… Lista możliwości jest naprawdę długa.
Czy można zarabiać w internecie?
Oprócz rozrywki oraz dostępu do informacji z całego świata, social media otwierają przed nami nowe możliwości jeśli chodzi o biznes w sieci. Według danych z końca 2016 roku, na samym Facebooku istniało już 1,65 miliarda aktywnych profili. Taka ilość realnych użytkowników oznacza, że portal ten daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o promowanie i zainteresowanie ludzi różnego rodzaju działalnościami. Nic więc dziwnego, że większość przedsiębiorstw ma swoje strony na Facebook’u. Tak gwałtowny rozwój mediów społecznościowych spowodował także, że powstały zupełnie nowe zawody, takie jak blogerzy, youtuberzy czy influencerzy, a także nowa branża określana mianem marketingu internetowego, w której działają agencje social media.
Czym zajmują się agencje social media?
Najprościej rzecz ujmując, agencje social media zajmują się promowaniem danej marki lub firmy w mediach społecznościowych. Do ich zadań bardzo często należy prowadzenie fanpage’y, realizacja kampanii reklamowych, a nawet produkcja gier i aplikacji, dzięki którym wzrośnie zainteresowanie produktami danej firmy.
Wiele osób myśli, że praca w social mediach polega wyłącznie na spędzaniu czasu na portalach społecznościowych, dodawaniu zdjęć i filmów, angażowaniu się w dyskusje i komentowaniu lub odpowiadaniu na komentarze pojawiające się na konkretnym profilu, który znajduje się pod naszą „opieką”. Okazuje się jednak, że marketing internetowy to branża, która nieustannie się zmienia i rozwija w bardzo szybkim tempie, przez co wyzwaniem jest bycie skutecznym w promowaniu jakiegokolwiek produktu.
Osoby, które mają doświadczenie w pracy w tego typu agencjach, zwracają uwagę, że aby osiągnąć sukces trzeba najpierw opracować właściwą strategię, niezwykle ważna jest również współpraca z klientem, grafikami, a nawet specjalnym teamem kreatywnym.
Bez wątpienia social media to niezwykle interesujące środowisko, które warto poznawać, gdyż z roku na rok odgrywa coraz większe znaczenie także w naszym codziennym życiu.