czwartek, 21 Luty 2019
HotMoney

Rebranding Banku Zachodniego WBK. Ruszy艂a kampania informacyjna

wyp艂ata pieni臋dzy z bankomatu

BZ WBK to teraz Santander. Czy Polacy szybko przyzwyczaj膮 si臋 do tej zmiany? Ruszy艂a w艂a艣nie kampania, kt贸ra ma ich o niej poinformowa膰 i z ni膮 oswoi膰.

Dzieje Banku Zachodniego WBK

Bank Zachodni WBK zajmowa艂 ju偶 od pewnego czasu trzecie miejsce w Polsce, zar贸wno pod wzgl臋dem ilo艣ci plac贸wek, jak i warto艣ci aktyw贸w. Jego pocz膮tki si臋gaj膮 1988 roku, kiedy na mocy Rozporz膮dzenia Rady Ministr贸w powo艂any zosta艂 Bank Zachodni SA. Bank Zachodni WBK powsta艂 w 2001 roku na skutek po艂膮czenia w艂a艣nie Banku Zachodniego SA i Wielkopolskiego Banku Kredytowego SA.

Kontrol臋 nad bankiem od roku 1999 sprawowa艂a irlandzka grupa Allied Irish Banks, by wreszcie 鈥 mimo sprzeciwu 贸wczesnego ministra skarbu Aleksandra Grada, kt贸ry chcia艂, by bank wszed艂 w struktury PKO Banku Polskiego 鈥 przej艣膰 w r臋ce hiszpa艅skiego Banco Santander.

Rebranding

Wspomniane przej艣cie Banku Zachodniego pod skrzyd艂a hiszpa艅skiej grupy Santander to nie s膮 najnowsze dzieje 鈥 dokona艂o si臋 ono ju偶 w 2011 roku. Nie poci膮gn臋艂o wtedy jednak za sob膮 zmiany nazwy banku. Dlaczego dopiero teraz, po tylu latach dokonuje si臋 rebrandingu? Niejednego klienta mo偶e to zdziwi膰.

Zw艂aszcza je艣li we藕mie si臋 pod uwag臋, 偶e zmiana marki poci膮ga za sob膮 nie byle jakie koszty 鈥 konkretnie oko艂o 60-70 mln z艂. Co grupa Santander zyska dzi臋ki tej sporej inwestycji? Naprawd臋 trudno powiedzie膰. Analitycy nie dostrzegaj膮 wymiernych korzy艣ci, jakie mog艂yby p艂yn膮膰 z tego rebrandingu, poniewa偶 Bank Zachodni WBK mia艂 w 艣wiadomo艣ci Polak贸w mocn膮 pozycj臋, kt贸rej Santander na razie nie ma 鈥 b臋dzie musia艂 j膮 sobie dopiero wypracowa膰.

Dokonuje si臋 zatem zmiany nazwy, przez klient贸w kojarz膮cej si臋 z solidno艣ci膮 i jako艣ci膮, na tak膮, kt贸ra takich skojarze艅 raczej jeszcze nie budzi. Nie zakorzeni艂a si臋 jeszcze wystarczaj膮co g艂臋boko w 艣wiadomo艣ci og贸艂u, mimo 偶e ju偶 od jakiego艣 czasu logo Santandera towarzyszy艂o g艂贸wnej identyfikacji banku. Pom贸c klientom oswoi膰 si臋 z nowym obliczem ich banku ma kampania informacyjna, kt贸ra w艂a艣nie ruszy艂a w tym miesi膮cu.

Na czym polega kampania informacyjna Santandera?

Kampania reklamowa, maj膮ca na celu poinformowanie o rebrandingu, zosta艂a przeprowadzona w taki spos贸b, by informacja ta mia艂a szans臋 dotrze膰 do jak najwi臋kszej liczby odbiorc贸w. Z pocz膮tkiem wrze艣nia pojawi艂y si臋 wi臋c w najwi臋kszych telewizyjnych kana艂ach, takich jak TVP czy TVN, spoty informacyjne, o tyle charakterystyczne, 偶e zespolone z opraw膮 graficzn膮 danej stacji.

Natomiast 10 wrze艣nia reklamy Santandera pojawi艂y si臋 w sze艣ciu og贸lnopolskich dziennikach, zajmuj膮c ca艂e pierwsze, drugie i ostatnie ich strony. Dzi臋ki temu reklama nie mog艂a umkn膮膰 uwadze czytelnik贸w 鈥濺zeczpospolitej鈥, 鈥濪ziennika Gazety Prawnej鈥, 鈥濭azety Wyborczej鈥, 鈥濸ulsu Biznesu鈥, 鈥濸arkietu鈥 i 鈥濸olski鈥. Opis oferty Santandera i pozycji tej hiszpa艅skiej marki na rynku europejskim i w obu Amerykach m贸g艂 jednocze艣nie dotrze膰 do wielu odbiorc贸w.

Co b臋dzie dalej?

Jaki b臋dzie dalszy przebieg rebrandingu? Spoty reklamowe planowo emitowane maj膮 by膰 a偶 do ko艅ca roku. W czwartym kwartale bank czekaj膮 zmiany systemowe. Zaplanowano, 偶e odb臋dzie si臋 wtedy przeniesienie 380 tysi臋cy klient贸w Deutsche Banku, kt贸ry zosta艂 przez Santandera przej臋ty w grudniu. Wszelkie zmiany zwi膮zane z rebrandingiem maj膮 zosta膰 przeprowadzone w b艂yskawicznym tempie, do tej pory niespotykanym w Polsce.

1 komentarz

  1. mehorka 2018-09-19, godz. 14:39

    Nie mia艂am o tym poj臋cia!

Dodaj komentarz