czwartek, 21 listopada 2024
HotMoney

Rebranding Banku Zachodniego WBK. Ruszyła kampania informacyjna

wypłata pieniędzy z bankomatu

BZ WBK to teraz Santander. Czy Polacy szybko przyzwyczają się do tej zmiany? Ruszyła właśnie kampania, która ma ich o niej poinformować i z nią oswoić.

Dzieje Banku Zachodniego WBK

Bank Zachodni WBK zajmował już od pewnego czasu trzecie miejsce w Polsce, zarówno pod względem ilości placówek, jak i wartości aktywów. Jego początki sięgają 1988 roku, kiedy na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów powołany został Bank Zachodni SA. Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku na skutek połączenia właśnie Banku Zachodniego SA i Wielkopolskiego Banku Kredytowego SA.

Kontrolę nad bankiem od roku 1999 sprawowała irlandzka grupa Allied Irish Banks, by wreszcie – mimo sprzeciwu ówczesnego ministra skarbu Aleksandra Grada, który chciał, by bank wszedł w struktury PKO Banku Polskiego – przejść w ręce hiszpańskiego Banco Santander.

Rebranding

Wspomniane przejście Banku Zachodniego pod skrzydła hiszpańskiej grupy Santander to nie są najnowsze dzieje – dokonało się ono już w 2011 roku. Nie pociągnęło wtedy jednak za sobą zmiany nazwy banku. Dlaczego dopiero teraz, po tylu latach dokonuje się rebrandingu? Niejednego klienta może to zdziwić.

zobacz także:  Ubezpieczenie OC i AC - co to jest, kiedy obowiązkowe?

Zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że zmiana marki pociąga za sobą nie byle jakie koszty – konkretnie około 60-70 mln zł. Co grupa Santander zyska dzięki tej sporej inwestycji? Naprawdę trudno powiedzieć. Analitycy nie dostrzegają wymiernych korzyści, jakie mogłyby płynąć z tego rebrandingu, ponieważ Bank Zachodni WBK miał w świadomości Polaków mocną pozycję, której Santander na razie nie ma – będzie musiał ją sobie dopiero wypracować.

Dokonuje się zatem zmiany nazwy, przez klientów kojarzącej się z solidnością i jakością, na taką, która takich skojarzeń raczej jeszcze nie budzi. Nie zakorzeniła się jeszcze wystarczająco głęboko w świadomości ogółu, mimo że już od jakiegoś czasu logo Santandera towarzyszyło głównej identyfikacji banku. Pomóc klientom oswoić się z nowym obliczem ich banku ma kampania informacyjna, która właśnie ruszyła w tym miesiącu.

Na czym polega kampania informacyjna Santandera?

Kampania reklamowa, mająca na celu poinformowanie o rebrandingu, została przeprowadzona w taki sposób, by informacja ta miała szansę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Z początkiem września pojawiły się więc w największych telewizyjnych kanałach, takich jak TVP czy TVN, spoty informacyjne, o tyle charakterystyczne, że zespolone z oprawą graficzną danej stacji.

zobacz także:  Co to jest grupa kapitałowa?

Natomiast 10 września reklamy Santandera pojawiły się w sześciu ogólnopolskich dziennikach, zajmując całe pierwsze, drugie i ostatnie ich strony. Dzięki temu reklama nie mogła umknąć uwadze czytelników „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej”, „Gazety Wyborczej”, „Pulsu Biznesu”, „Parkietu” i „Polski”. Opis oferty Santandera i pozycji tej hiszpańskiej marki na rynku europejskim i w obu Amerykach mógł jednocześnie dotrzeć do wielu odbiorców.

Co będzie dalej?

Jaki będzie dalszy przebieg rebrandingu? Spoty reklamowe planowo emitowane mają być aż do końca roku. W czwartym kwartale bank czekają zmiany systemowe. Zaplanowano, że odbędzie się wtedy przeniesienie 380 tysięcy klientów Deutsche Banku, który został przez Santandera przejęty w grudniu. Wszelkie zmiany związane z rebrandingiem mają zostać przeprowadzone w błyskawicznym tempie, do tej pory niespotykanym w Polsce.

1 komentarz

  1. mehorka pisze:

    Nie miałam o tym pojęcia!

Dodaj Twój komentarz