czwartek, 5 20 grudnia19
HotMoney

Ile kosztuje prowadzenie fanpage? Co wpływa na cenę obsługi firmowego konta na Facebooku?

Smartfon i Facebook

Posiadanie kont, także firmowych, w social mediach to dzisiaj wręcz obowiązek. Ludzie poszukujący informacji o danej firmie niemal natychmiast szukają jej na Facebooku. Wiele osób „lubi” też fanpage’e różnych firm czy instytucji przez to, co jest tam zamieszczane. Jak więc zadbać o wizerunek własnego biznesu na FB? Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a i co wpływa na cenę obsługi firmowego konta?

Fanpage – ile kosztuje?

Trudno jednoznacznie określić ile kosztuje obsługa firmowego konta na Facebooku. Mało tego, problematyczne jest nawet podanie widełek cenowych takiej usługi. Prowadzenia fanpage’a nie da się ujednolicić cenowo. Koszty uzależnione są od wielu czynników, które związane są z rodzajem biznesu, jego lokalizacją czy grupą docelową. Od czego więc zależy cena obsługi konta na FB?

Czynniki, które wpływają na cenę fanpage’a

Cena prowadzenia konta firmowego na Facebooku uzależniona jest od wielu czynników, w tym od wielkości fanpage’a. Inny będzie cennik usług dla konta niewielkiej firmy, a inny większego przedsiębiorstwa, któremu zależy na regularnym kontakcie z odbiorcami. To też łączy się z tym, czy fanpage ma być wykonany od podstaw czy może już istnieje, a nie jest odpowiednio wypromowany. Wyższe będą ceny za „zbudowanie” nowego konta, ponieważ wiąże się to z wieloma dodatkowymi czynnościami, np. z ustaleniem grupy docelowej czy zaplanowaniem strategii działania. Wpływ na cenę będzie miała również częstotliwość zamieszczanych postów. Im więcej, tym wyższa cena. Ale też im ich więcej, tym lepszy kontakt z użytkownikami. Nie można jednak osób lubiących profil zwyczajnie zamęczyć nic niewnoszącymi treściami. Działanie musi być tutaj odpowiednio zaplanowane. Istotny dla ceny jest także charakter pracy. Jeśli dana osoba ma nie tylko tworzyć posty, ale także monitorować i odpowiadać na komentarze w imieniu firmy, wówczas koszty obsługi fanpage’a rosną.

Kto może prowadzić fanpage?

Prowadzenie konta firmowego powinno wiązać się z oddzielnym stanowiskiem pracy. Najczęściej jest ono określane mianem community manager. Wbrew pozorom profesjonalna obsługa fanpage’a wymaga nieskończonej kreatywności, wyobraźni, ale czasu. Uznaje się więc, że może to być praca na pełen etat. Obsługę konta firmowego można również zlecić agencjom, które specjalizują się w takich usługach. Najważniejsze jednak, by mieć z nimi dobry, niemal całodobowy kontakt, w końcu chodzi o treści prezentowane odnośnie prowadzonego przez nas biznesu. Bywa, że zajmowanie się fanpage’em to praca nie tylko od 8 do 16. Bardzo często interakcje ze strony użytkowników pojawiają się w godzinach wieczornych, a nawet nocnych. Wówczas, w przypadku prowadzenia dużego konta, należy rozważyć nawet pracę zmianową, żeby zawsze móc zareagować na to, co dzieje się na profilu.

Fanpage to nie tylko ciekawe treści

Chociaż najważniejsze w prowadzeniu fanpage’a są treści, warto zadbać jeszcze o to, by miały one oprawę wizualną. Wiele osób oferujących usługi związane z kontami firmowymi, posiada umiejętności graficzne, dzięki czemu same, w porozumieniu z firmą, mogą wykonywać grafiki. Jeśli jednak community manager nie ma tego w swoich kompetencjach, warto rozważyć współpracę z grafikiem, który będzie przygotowywał atrakcyjne zaplecze do prezentowanych treści.

1 komentarz

  1. Darek z Websoul 2019-01-28 godz. 12:13

    Ceny są różne w zależności od potrzeb oraz możliwości finansowych. Zawsze mówię swoim klientom, że dla każdego coś ciekawego można znaleść i dopasować. Czasami warto chociażby porozmawiać z doradcą, żeby dowiedzieć się czy i przeliczyć sobie co nam się bardziej opłaca: męczyć się samemu gdy czasami brakuje pomysłu, czy zlecić agencji zewnętrznem która będzie pracowała zgodnie z ustalonymi warunkami.

Dodaj Twój komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.