Samochody mają to do siebie, że się psują. Kupując auto, trzeba być niepoprawnym optymistą, aby liczyć na to, że będziemy nim jeździć przez długie lata i uda nam się uniknąć awarii. Usterki to rzecz, na którą każdy kierowca powinien być gotowy. Można jednak zminimalizować ryzyko, kupując samochód wyjątkowo odporny na wszelkie awarie. Jakie modele są szczególnie polecane?
Mitsubishi Lancer
Samochód produkowany w latach 1973-2016 wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością i trwałością. Poza zdarzającymi się niekiedy drobnostkami, jak uszkodzenia uszczelniacza na wydechu, nie ma awarii, które często występowałyby w tym modelu. Oczywiście nie jest to auto na każdą kieszeń. Również oryginalne części mają wysoką cenę, dlatego tym bardziej należy docenić bezawaryjność tego modelu. W każdym razie jest to jeden z najmniej psujących się samochodów, jeżeli chodzi o segment C.
Honda Civic VIII
Pierwsza generacja Hondy Civic pojawiła się już w 1972 roku. A skoro od tego czasu powstało aż osiem generacji, można z tego wnosić, że producentom zależało na stałym udoskonalaniu auta. Dotyczy to także awaryjności. Jeśli zdarzają się jakieś usterki w samochodach należących do ósmej generacji, to są to najczęściej drobiazgi.
Auto wyróżnia się też wyjątkowo solidną konstrukcją i niezwykle twardym zawieszeniem, szczególnie jeśli zdecydujemy się na ten samochód w wersji hatchback. Z takim pojazdem rzadko będziemy musieli odwiedzać serwis. A że oprócz ponadprzeciętnej trwałości Honda Civic VIII może się pochwalić dobrymi osiągami przy niskim spalaniu, jest to tylko kolejny plus warty odnotowania.
Toyota Yaris II
Toyota Yaris nie ma aż tak długiej historii jak wyżej wspomniane samochody. Pojawiła się w 1999 roku i nie musiała długo czekać, by uzyskać tytuł Europejskiego Samochodu Roku. W 2005 światło dzienne ujrzała druga generacja tego auta, w której powiększono nadwozie i bagażnik, a także pochylono przednią szybę, dzięki czemu udało się uzyskać wrażenie przestronności. W 2011 pojawiła się trzecia generacja, ale, co ciekawe, dziś właśnie ta druga przoduje w rankingach niskiej awaryjności.
Szczególnie wersja z dieslem 1.4 wyjątkowo dobrze się sprawuje pod tym względem, przebijając to, co ma do zaoferowania wiele droższych samochodów.
Słabszą stroną tego auta jest stosunkowo niska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrz, przez co plastiki mogą skrzypieć i łatwo się rysować. W porównaniu do nich, trwałość elementów mechanicznych jest w tym wozie na zupełnie innym poziomie.
Audi A4 B5
Ten model Audi zadebiutował w 1994 roku. Niestety już w 2000 zostało zastąpione przez wersję B6. Jeśli chodzi o awarie, to nie ma większych powodów do narzekań. W pierwszych latach produkcji występowały pewne problemy z pompą rozdzielaczową, a poza tym przednie wahacze mogą się szybko zużywać, ale to już kwestia fatalnej jakości polskich dróg, a nie samego samochodu.
Yarisa nie polecam
A mogę wiedzieć dlaczego? Mam właśnie dwójkę 1.4 d-4d i jest praktycznie bezawaryjny. Jest u mnie 5 lat i miał może jedną poważniejszą naprawę i jakieś drobnostki. Jego minusem jest tylko rozmiar, ale w sumie przekłada się na małe spalanie wieęc nie mam co narzekać
Brawo Mitsubishi! Zawsze wiedziałam, że to najlepsza marka samochodowa na świecie 🙂 widzę to po swoim samochodzie.
Widziałam wczoraj wiele niby niezawodnych samochodów na drodze, które pod górę nie umiały wjechać, bo była „szklanka” na drodze. Wiele osób zapomina, że nie marka i nie model są ważne, a nawet silnik, ale i inne rzeczy, jak np. odpowiednie opony, klocki hamulcowe.