sobota, 27 kwietnia 2024
HotMoney

Reklama w Google jak zacząć, ile kosztuje?

Tablet z analizą reklam

Osoby, którym zależy na powodzeniu biznesu wiedzą, że posiadanie strony to właściwie obowiązek. Do tego należy jeszcze odpowiednio ją wypromować, by przyczyniła się do większej ilości odwiedzających, co z kolei może wpłynąć na zwiększenie klientów. Poza pozycjonowaniem strony internetowej warto pomyśleć o reklamie w Internecie. Od czego więc zacząć promowanie w Google?

Google AdWords, czyli co?

Jedyną możliwością reklamowania się w Google jest skorzystanie z Google AdWords. Efekty takich kampanii widział pewnie każdy, kto korzystał z wyszukiwarki. Chodzi o wyświetlane nad wynikami organicznymi reklamy tekstowe oznaczone jako „reklama”. Są one płatne w formie CPC, czyli „cost per click”. Oznacza to, że koszty ponosi się dopiero w momencie, kiedy przeglądający trafi za sprawą kliknięcia w reklamę na stronę firmy. Za samo wyświetlenie nic się nie płaci.

Google AdWords – od czego zacząć?

Chcąc skorzystać z Google AdWords należy zacząć od podstaw, czyli od założenia konta. Ułatwione zadanie będą mieli posiadacze poczty Gmail. Mając już konto należy wybrać typ kampanii i jej cel. Następnie trzeba będzie ustalić szczegóły projektu, czyli określić lokalizację, język, stawkę oraz budżet. Istnieje nawet możliwość ustawienia dokładnego harmonogramu reklam. Oprócz tego trzeba skonfigurować grupy reklam. Tworząc je należy skupić się na konkretnych parametrach, jak tytuł, treść, wyświetlany adres i końcowy URL. Nie można też zapominać o zastosowaniu fraz, na które dana reklama ma się wyświetlać. W kampanii trzeba jeszcze ustalić maksymalną kwotę, jaką jest się w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie oraz budżet dzienny.

zobacz także:  Moda w sieci - największe serwisy modowe, porównywarki odzieży, sklepy z odzieżą w Internecie

Google AdWords – czy się opłaca?

Korzystanie z kampanii Google AdWords ma mnóstwo zalet, dlatego decyduje się na to coraz więcej firm. Przede wszystkim reklamy wyświetlają się osobom, które są zainteresowane danym tematem. To zwiększa szanse na to, że zostaną one przekierowane na naszą stronę i być może skorzystają z naszych usług. Wszystko to dzięki możliwości ustawienia konkretnej grupy docelowej o danych zainteresowaniach, w określonym wieku itp. Na korzyść jest również niewielki koszt takiej reklamy. Firmy nie muszą mieć wielkiego budżetu, aby inwestować w kampanie. Same decydują o tym, ile będą płacić za kliknięcie. To daje stałą kontrolę nad wydatkami ponoszonymi na reklamę.

Wśród zalet Google AdWords wymienia się także możliwość monitorowania efektów. Osoby zajmujące się kampaniami mają możliwość kontrolowania 24 godziny na dobę efektów reklamy. Mogą też dokonywać zmian, by ulepszyć daną kampanię i zwiększyć skuteczność kampanii.

W Google AdWords można także dopasowywać reklamy do urządzeń, na których zostaną one wyświetlone. Inne hasła wpisuje się na szybko w telefonie, a inne w laptopie czy na tablecie. Można nawet dostosować koszty reklamy do urządzeń. Zaletą Google AdWords jest także szybkość. Reklama wyświetla się już po kilku minutach od ustawienia i dokonania płatności. Natychmiast można także dokonywać wszelkich zmian, które zaraz po zatwierdzeniu będą widoczne w reklamie.

zobacz także:  Trzynasta emerytura, zanieczyszczona ropa... - przegląd 29 kwiecień 2019

Dodaj Twój komentarz