poniedziałek, 21 września 2020
HotMoney

Pozycjonowanie – ile kosztuje? Komu zlecić i ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Tablet ze strategią marketingową

Pozycjonowanie strony to częsta praktyka związana z marketingiem firmy, mająca na celu podniesienie wyników w wyszukiwarce internetowej. Co za tym idzie, chodzi o to, by nasza firma znajdowała się jak najwyżej tej listy, co rzecz jasna będzie przekładało się na ilość odsłon naszej strony oraz rzecz jasna na wynikach finansowych.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony internetowej to jedno z podstawowych działań marketingowych w sieci, pozwalające na to, by nasza strona, niezależnie od tematyki, była możliwa do wyszukania w sieci, za pomocą takich wyszukiwarek jak Google. Inna nazwa dla pozycjonowania to także SEO, co oznacza ni mniej, ni więcej, jak optymalizację dla wyszukiwarek internetowych.

Podstawowym zadaniem SEO jest wdrożenie takich procesów związanych z frazami kluczowymi, aby dana strona znalazła się jak najwyżej w liście wyników wyszukiwania. Dodatkowo, pozycjonowanie to tylko jedno z działań SEO, które łączy się w cały proces marketingu. Szczególną rolę w pozycjonowaniu odgrywa właśnie Google. Istotne jest także to, by proces pozycjonowania przeprowadzać zgodnie z określonymi zasadami.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Cena pozycjonowania strony w znacznej mierze będzie zależała przede wszystkim od cennika konkretnej firmy marketingowej, ale nie tylko. Pozycjonowanie strony często wiąże się z całym procesem SEO, co za tym idzie, w zależności od tego, co i jak chcemy osiągnąć, każdy ze składników może zostać osobno wyceniony. Nie da się określić dokładnej ceny, ale warto od razu podkreślić jedno – im taniej, tym gorzej.

Niestety, ale dobrze wykonane pozycjonowanie wymaga odpowiednich specjalistów, a także czasu, co rzecz jasna kosztuje. Zazwyczaj jest to koszt co najmniej kilku tysięcy złotych (od ok. 2000 zł wzwyż) i mówimy tutaj o prawdziwym, porządnym i profesjonalnym pozycjonowaniu!

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

Każdy z pewnością chciałby się znaleźć jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a najlepiej, żeby było tanio, szybko i bez problemów. Tak niestety się nie da. Chcąc mieć wykonane pozycjonowanie strony w sposób dobry i z pozytywnymi wynikami, trzeba zdać się na profesjonalne firmy, które się tym zajmą. Teoretycznie można znaleźć tańsze rozwiązani, jednak będzie ono bardziej ryzykowne. Dlaczego? Przede wszystkim chodzi tutaj o zasady jakimi rządzi się Google, a także filtry, które nakładają pewne ograniczenia na konkretnych wyrażeń.

Jeżeli nie działa się zgodnie z nimi, można narazić się na karę, która przekłada się na spadek ruchu na stronie, a czasem może doprowadzić do zbanowania witryny, przez co nie będzie się ona w ogóle wyświetlała w wynikach wyszukiwania, a ruch na niej wyniesie prawie zero. Usunięcie takiego bana jest niezwykle trudne, prawie niemożliwe.

Czy pozycjonowanie strony jest opłacalne?

Jak najbardziej pozycjonowanie jest bardzo opłacalne, warto jest w nie zainwestować, ponieważ może przynieść to wiele korzyści. Im wyżej jesteśmy w wyszukiwarce, tym większy ruch mamy na stronie, a tym samym zbieramy większe zyski. Rzecz jasna dotyczy to się tylko i wyłącznie pozycjonowania strony, które zostanie wykonane w sposób profesjonalny. Samodzielne próby lub zlecenie tego firmie amatorskiej może skończyć się nie tylko niesatysfakcjonującym wynikiem i zmarnowanymi pieniędzmi, ale i zablokowaniem naszej strony oraz dalszych strat, które z tego powodu poniesiemy.

Ile trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym. Nie da się osiągnąć widocznych rezultatów z dnia na dzień, a ten, kto sądzi inaczej, jest w błędzie. Promowanie firmy i wyciąganie jej na jak najwyższą pozycję w przeglądarce trwa, bo objęte jest szczegółowymi zasadami. Gdybyśmy chcieli przyspieszyć ten proces, moglibyśmy narazić się na karę ze strony Google. Jak długo trzeba więc czekać na efekty? Co najmniej kilka miesięcy, nawet do jednego roku. Dodatkowo raz osiągnięty wynik nie jest dany na zawsze, aby utrzymać się w czołówce, konieczne są długofalowe, nieprzerwane działania.

1 komentarz

  1. Adam 2020-08-11 godz. 09:34

    Czy pozycjonowanie jest opłacalne, można stwierdzić dopiero gdy zdobędzie się pierwsze miejsce w kilku wysoce konkurencyjnych frazach i oceni z perspektywy kilku najbliższych miesięcy. Nie ma innej drogi, bez względu na to co mówią statystyki różnych aplikacji i programów.

Dodaj Twój komentarz