czwartek, 18 Październik 2018
HotMoney

Media Expert i popularne kampanie znanej sieciówki ze sprzętem RTV AGD

analiza marektingowa

Jak powszechnie wiadomo, reklama jest dźwignią handlu, dlatego też różnego rodzaju sieci handlowe oraz firmy nie szczędzą pieniędzy na nawet bardzo drogie spoty reklamowe. Z tego typu promocją możemy się spotkać w radiu, telewizji oraz w internecie. Niektóre kampanie reklamowe stają się niezwykle popularne, a przykładem mogą być te stworzone na zamówienie Media Expert.

Media Expert – jeden z najpopularniejszych sklepów RTV/AGD

Nazwę Media Expert kojarzy zapewne każdy, sklepy należące do tej sieci handlowej znajdują się już w 340 miastach na terenie Polski, łącznie jest to około 440 placówek. Oprócz sklepów stacjonarnych, zakupy można robić także w internetowym sklepie mediaexpert.pl. Na polskim rynku firma ta jest obecna już od prawie 16 lat, co świadczy o jej silnej pozycji. Elektromarkety Media Expert zakorzeniły się jednak w naszej świadomości nie tylko dzięki temu, że od lat kupujemy w nich sprzęt RTV i AGD, ale również dzięki charakterystycznym reklamom, które na długo pozostają w naszej pamięci. Bez wątpienia ta sieć handlowa jest ważnym reklamodawcą, który dociera do odbiorców za pomocą telewizji, prasy co dziennej, radia i internetu.

Popularne kampanie reklamowe Media Expert

Co jakiś czas powstają takie spoty reklamowe, które nas bawią, denerwują, a czasem nawet męczą, ale jedno jest pewne – zostają w naszej pamięci na długo. Jedna z kampanii reklamowych sieci handlowej Media Expert zapisała się w świadomości Polaków wyjątkowo mocno, a to za sprawą przeróbki piosenki Eweliny Lisowskiej, której tekst brzmiał „włączamy niskie ceny”. Premiera reklamy z udziałem popularnej wokalistki miała miejsce w 2014 roku i bardzo szybko spłynęła na nią fala krytyki.

Odbiorcy podenerwowani byli przede wszystkim częstotliwością, z jaką spot ten był emitowany. W internecie pojawiały się głosy mówiące o tym, że w ciągu dziesięciominutowego bloku reklamowego reklama ta pojawiała się nawet trzy razy. Zmęczeni byli także słuchacze radia, niektórzy z nich deklarowali, że wyłączają odbiornik jak tylko docierają do nich pierwsze dźwięki tej reklamy.

Wpływ reklam na sprzedaż sprzętu RTV/AGD

Biorąc pod uwagę tak dużą niechęć ze strony znacznej części społeczeństwa, w stosunku do opisanej wyżej reklamy, mogłoby się wydawać, że przyniesie ona więcej szkody niż pożytku. Okazało się jednak, że pomimo głosów wzywających do bojkotu sieci sklepów Media Expert, sprzedaż utrzymała się na wysokim poziomie. W odpowiedzi na krytyczne uwagi, osoby odpowiedzialne za promocję sieci elektromarketów postanowiły zmniejszyć częstotliwość pojawiania się tej reklamy w mediach.

Sklepy Media Expert nie kontynuują promocji z udziałem gwiazd (przed Eweliną Lisowską ambasadorką sieci była Doda). W ubiegłym roku mogliśmy zobaczyć pierwsze spoty z cyklu kampanii reklamowych z udziałem bohaterów komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek”, które zapewne mają trafić głównie do pokolenia wychowanego na niezwykle popularnej swego czasu twórczości Henryka Chmielewskiego.

udostępnij: