wtorek, 23 kwietnia 2024
HotMoney

Kampanie skierowane do kobiet w ciąży, które popularne, nieudane lub oryginalne?

Kobieta w ciąży trzymająca się za brzuch

Kampanie skierowane do kobiet w ciąży najczęściej dotyczą profilaktyki zdrowotnej. Mają one na celu zwrócenie uwagi na ważne kwestie społeczne, które często pojawiają się w kontekście kobiet ciężarnych. Wśród najczęściej podejmowanych przez kampanie tematów jest problem spożywania alkoholu. Na jakie oryginalne i popularne kampanie skierowane do kobiet w ciąży warto zwrócić uwagę?

„Za młody by pić”

Kampania „Za młody by pić” odbywa się w kilkudziesięciu krajach na świecie. Znana jest w nich pod nazwą „Too young too drink”. Co roku przystępuje do niej wiele polskich miast. Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi na problem FASD wśród kobiet i nie tylko. FASD obejmuje wiele wad wrodzonych i uszkodzeń mózgu u dziecka, do których dochodzi przez spożywanie alkoholu w trakcie ciąży. Kampania przekonuje, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu dla kobiet, które są w stanie błogosławionym. Każda jego ilość może być toksyczna dla dziecka, co odbija się niekorzystnie na jego zdrowiu. Spożywanie alkoholu w ciąży to nie tylko FASD, to także większe ryzyko poronienia czy uszkodzenia wzroku, słuchu czy takich ważnych narządów jak serce i nerki. Kampanię „Za młody by pić” promują rozpowszechniane w wielu miejscach plakaty, np. przedstawiające noworodka w drinku z alkoholem i kostkami lodu.

zobacz także:  Ceny u ginekologa, ile kosztuje wizyta u ginekologa?

„Nie pozwól odlecieć swojemu szczęściu”

Kampania Głównego Inspektoratu Sanitarnego trwała do końca 2016 roku. Jej celem było zwiększenie świadomości kobiet w ciąży odnośnie używania substancji psychoaktywnych. Kampania ta miała zasięg ogólnopolski, była realizowana w ramach programu w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych. W jej ramach szeroko dostępne były spoty telewizyjne, radiowe, a także szereg informacji w prasie, Internecie oraz w przestrzeni miejskiej, np. na billboardach.

„Zdrowa Mama = Zdrowe Dziecko”

Kampania „Zdrowa Mama = Zdrowe Dziecko” skierowana jest do kobiet, które planują macierzyństwo lub już są w ciąży. W ramach tego programu można dowiedzieć się wielu informacji na temat przygotowania ciała do ciąży i porodu. Kobiety otrzymują kompleksową wiedzę na temat witamin, minerałów i innych preparatów, które mają wzmocnić zdrowie w tym odmiennym stanie. Przyszła mama dowiaduje się także wielu praktycznych informacji dotyczących pielęgnacji dziecka w pierwszych dniach jego życia.

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” to kampania, która w Polsce odbyła się już wielokrotnie. Jest ona organizowana stale przez miesięcznik „M jak mama”. Skierowana jest ona nie tyle do kobiet w ciąży, ale do wszystkich, którzy mają z nimi styczność. Głównie dotyczy to takich zachowań jak ustąpienie miejsca w autobusie czy tramwaju, ustąpienie pierwszeństwa w kolejce w sklepie, udzielenie pomocy w razie nagłej potrzeby itp. W ramach tej kampanii pojawiają się szeroko dostępne plakaty, billboardy i reklamy nawołujące do większej życzliwości dla kobiet w ciąży.

zobacz także:  Założenie strony internetowej - ile kosztuje własna domena, a ile hosting? Od czego zależy, ile kosztuje rejestracja domeny?

komentarze 2

  1. Jolanta pisze:

    pochwalam takie kampanie bo kobiety w ciazy sa wciaz traktowane jak ufo jak sie pojawiaja wszyscy patrza na nie i niezupelnie wiedza jak z nimi postepowac no a przeciez to w dalszym ciagu kobiety

  2. Bambi pisze:

    Też uważam, że takie kampanie są potrzebne. Najgorsze jest to, że kobiety w ciąży czasem spotykają się wręcz z wrogością i nastawieniem pod tytułem „zrobiłaś sobie dziecko to się teraz męcz”.

Dodaj Twój komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.