czwartek, 15 maja 2025
HotMoney

Kampanie skierowane do kobiet w ciąży, które popularne, nieudane lub oryginalne?

Kobieta w ciąży trzymająca się za brzuch

Kampanie skierowane do kobiet w ciąży najczęściej dotyczą profilaktyki zdrowotnej. Mają one na celu zwrócenie uwagi na ważne kwestie społeczne, które często pojawiają się w kontekście kobiet ciężarnych. Wśród najczęściej podejmowanych przez kampanie tematów jest problem spożywania alkoholu. Na jakie oryginalne i popularne kampanie skierowane do kobiet w ciąży warto zwrócić uwagę?

„Za młody by pić”

Kampania „Za młody by pić” odbywa się w kilkudziesięciu krajach na świecie. Znana jest w nich pod nazwą „Too young too drink”. Co roku przystępuje do niej wiele polskich miast. Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi na problem FASD wśród kobiet i nie tylko. FASD obejmuje wiele wad wrodzonych i uszkodzeń mózgu u dziecka, do których dochodzi przez spożywanie alkoholu w trakcie ciąży. Kampania przekonuje, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu dla kobiet, które są w stanie błogosławionym. Każda jego ilość może być toksyczna dla dziecka, co odbija się niekorzystnie na jego zdrowiu. Spożywanie alkoholu w ciąży to nie tylko FASD, to także większe ryzyko poronienia czy uszkodzenia wzroku, słuchu czy takich ważnych narządów jak serce i nerki. Kampanię „Za młody by pić” promują rozpowszechniane w wielu miejscach plakaty, np. przedstawiające noworodka w drinku z alkoholem i kostkami lodu.

zobacz także:  Ile kosztuje OC samochodu osobowego? Od czego zależy wysokość OC? Jak obniżyć ubezpieczenie OC?

„Nie pozwól odlecieć swojemu szczęściu”

Kampania Głównego Inspektoratu Sanitarnego trwała do końca 2016 roku. Jej celem było zwiększenie świadomości kobiet w ciąży odnośnie używania substancji psychoaktywnych. Kampania ta miała zasięg ogólnopolski, była realizowana w ramach programu w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych. W jej ramach szeroko dostępne były spoty telewizyjne, radiowe, a także szereg informacji w prasie, Internecie oraz w przestrzeni miejskiej, np. na billboardach.

„Zdrowa Mama = Zdrowe Dziecko”

Kampania „Zdrowa Mama = Zdrowe Dziecko” skierowana jest do kobiet, które planują macierzyństwo lub już są w ciąży. W ramach tego programu można dowiedzieć się wielu informacji na temat przygotowania ciała do ciąży i porodu. Kobiety otrzymują kompleksową wiedzę na temat witamin, minerałów i innych preparatów, które mają wzmocnić zdrowie w tym odmiennym stanie. Przyszła mama dowiaduje się także wielu praktycznych informacji dotyczących pielęgnacji dziecka w pierwszych dniach jego życia.

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” to kampania, która w Polsce odbyła się już wielokrotnie. Jest ona organizowana stale przez miesięcznik „M jak mama”. Skierowana jest ona nie tyle do kobiet w ciąży, ale do wszystkich, którzy mają z nimi styczność. Głównie dotyczy to takich zachowań jak ustąpienie miejsca w autobusie czy tramwaju, ustąpienie pierwszeństwa w kolejce w sklepie, udzielenie pomocy w razie nagłej potrzeby itp. W ramach tej kampanii pojawiają się szeroko dostępne plakaty, billboardy i reklamy nawołujące do większej życzliwości dla kobiet w ciąży.

zobacz także:  Jaką zdolność kredytową ma osoba prowadząca działalność, co się liczy?

komentarze 2

  1. Jolanta pisze:

    pochwalam takie kampanie bo kobiety w ciazy sa wciaz traktowane jak ufo jak sie pojawiaja wszyscy patrza na nie i niezupelnie wiedza jak z nimi postepowac no a przeciez to w dalszym ciagu kobiety

  2. Bambi pisze:

    Też uważam, że takie kampanie są potrzebne. Najgorsze jest to, że kobiety w ciąży czasem spotykają się wręcz z wrogością i nastawieniem pod tytułem „zrobiłaś sobie dziecko to się teraz męcz”.

Dodaj Twój komentarz