BMW to niemal synonim luksusu w motoryzacji. Nie ulega wątpliwości, że są to samochody z wyższej półki. Wciąż jeszcze stosunkowo niewielu Polaków może pozwolić sobie na takie auto. Ale jeśli już kupują BMW, to na które modele najczęściej się decydują?
BMW Seria 3
Ten model produkowany jest od 1975 roku, kiedy to zastąpił model 2000 z serii BMW Neue Klasse. Mimo ładnych kilku dekad obecności na rynku, popularność auta nie maleje, a w ciągu tego czasu zostało wyróżnione wieloma nagrodami, między innymi aż dwadzieścia razy zostało uznane za jeden z dziesięciu najlepszych samochodów roku przez magazyn „Car and Driver”.
Obecnie mamy już szóstą generację. Ten model BMW zaczynał od nadwozi typu kabriolet i sedan, następne generacje dostępne były już również w wersjach kombi, hatchback i coupe. Mamy też wybór, jeśli chodzi o silnik – benzynowy, benzynowo-elektryczny czy z dieslem. Napęd może być stały na cztery koła albo tylny.
Czym ten model zjednuje sobie zwolenników? Niebanalną stylistyką, komfortową jazdą i bogatym wyposażeniem. Trzeba jednak brać pod uwagę również minusy – wysokie koszty eksploatacji i napraw (na przykład głowica w silnikach benzynowych R6 może pękać od zbyt wysokiej temperatury).
BMW Seria 5
Należący do segmentu E model, limuzyna klasy średniej wyższej, jest produkowany od 1972 roku. Przez długi czas dostępny był jedynie jako sedan, ale od 1991 roku, pod nazwą Touring, dostępny jest w wersji kombi, a od roku 2009, jako Gran Turismo, również w wersji 5-drzwiowego fastbacka.
Ten samochód może się pochwalić prawdziwą mocą. Jego moc silników to nawet 560 KM, do setki może się rozpędzić w mniej niż 5 sekund, a jego maksymalna prędkość w niektórych wersjach może sięgać 250 km/h.
Samochody te mają opinię niemal bezawaryjnych, choć czasem mogą pojawić się problemy z elektryką czy zawieszeniem – w tym ostatnim przypadku to już jednak wina złego stanu polskich dróg, w spotkaniu z którymi wahacze, łączniki stabilizatora i przeguby półosi napędowych nie zawsze wychodzą bez szwanku.
BMW X1
BMW X1 zadebiutował na paryskich pokazach motoryzacyjnych w 2009 roku. Początkowo powstawał w oparciu o tę samą płytę podłogową, co w BMW serii 3. Do tej pory model ten doczekał się dwu generacji. Początkowo stanowił połączenie kombi i SUV-a, z czasem jednak przeszedł przemianę w samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia.
BMW i8
Ten model to sportowy samochód o napędzie hybrydowym, na rynku dostępny od 2014 roku. Szczególny nacisk twórcy tego pojazdu położyli na jego niską masę i niski poziom spalania. Postarano się również o aerodynamiczne kształty. Warto wiedzieć, że jest to pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód wyposażony w laserowe reflektory i szkło wzmacniane chemicznie.
W standardowym wyposażeniu znajdują się między innymi układ Dynamic Damper Control, system Driving Expirience Control Switch, czyli przełącznik trybów jazdy, oraz elektryczne sterowanie szyb i lusterek.