niedziela, 16 Grudzień 2018
HotMoney

Zmiany na allegro – czy wszystkie trafione?

Zakupy w internecie

Allegro jest największym serwisem aukcyjnym w Polsce, którego popularność rośnie z roku na rok. Korzystają z niego nie tylko prywatni sprzedający, ale również zarówno małe, jak i duże sklepy, m.in. sieciowe, które w ten sposób poszerzają kanały dystrybucji. Dlatego nikogo nie powinno dziwić, że zmiany wprowadzane na Allegro często budzą wiele kontrowersji.

Zmiany w cenniku opłat

Największe wzburzenie powodują zmiany w cennikach opłat, które najczęściej polegają na zwiększeniu prowizji pobieranej przez Allegro lub na podniesieniu opłat za samo wystawienie oferty.

Serwis aukcyjny w każdym z tych przypadków broni się w podobny sposób – wzrostem kosztów prowadzenia strony oraz podnoszeniem standardów usług. I w zasadzie trudno im się dziwić – rosnąca liczba użytkowników sprawia, że serwis trzeba doskonalić, a co za tym idzie, m.in. zatrudniać nowych pracowników, inwestować w nowe nowoczesne rozwiązania.

Lecz nawet najrozsądniejsze argumenty nie zmienią niezadowolenia użytkowników z tego, że muszą płacić więcej.

Usunięcie filtra do sortowania ofert

Dużo emocji wywołała również wprowadzona na początku 2018 roku zmiana dotycząca usunięcia filtra „wystawione w ciągu…”, który służył do sortowania ofert. Czym było to spowodowane? Znikomym odsetkiem osób, które korzystały z tej funkcji.

Najbardziej oburzeni byli użytkownicy, którzy szukali okazji w działach Motoryzacja oraz Kolekcje i sztuka. Serwis aukcyjny jednak pokazał, że wychodzi naprzeciw ich potrzebom – ponownie wprowadził tę opcję, ale w tych dwóch, najbardziej kontrowersyjnych działach.

Wprowadzenie ogłoszeń

Jak trzeba podkreślić, Allegro jest serwisem aukcyjnym, który pośredniczy na każdym etapie zakupu przedmiotu, posiada też Program Ochrony Kupujących. Jednak od jakiegoś czasu można zauważyć, że wprowadzono możliwość dodawania ogłoszeń informujących o sprzedaży wybranego przedmiotu.

Ogłoszenia dotyczą jednak tylko czterech dodatkowych działów: Motoryzacji, Nieruchomości, Usług oraz Wakacji. To ciekawa opcja zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących. Ci pierwsi płacą jedną, stałą opłatę, niezależną od wartości wystawianego przedmiotu, nie nakładana jest na nich prowizja od sprzedaży. Natomiast użytkownicy, którzy nie chcą dokonywać transakcji przez internet, mogą bezpośrednio ze sprzedającym wynegocjować warunki transakcji.

A komu takie rozwiązanie może się nie podobać? Oczywiście konkurencyjnym serwisom ogłoszeniowym…

Allegro Smart

Nową opcją na Allegro jest możliwość wykupienia abonamentu Allegro Smart, dzięki któremu nie płaci się za wysyłkę zakupionych towarów. Pakiet można wykupić na 6 lub 12 miesięcy i na początek jego promocyjna cena wynosi kolejno 39,00 zł (6 miesięcy) lub 49,00 zł (12 miesięcy).

Aby nie płacić za wysyłkę, należy dokonać zakupów u jednego sprzedającego za min. 40 zł. Dotyczy to ofert z oznaczeniem „Smart!”, najczęściej wystawianych przez tzw. Super Sprzedawców. Co ważne, nie tylko dostawa jest darmowa, ale także zwrot. Nie można jednak w ten sposób skorzystać z dostawy kurierem, należy wybrać jedną z możliwości odbioru zamówienia: Paczkomaty, Paczka w Ruchu, a także odbiór w placówkach Poczty Polskiej oraz punktach Żabki, FreshMartket oraz na stacji paliw Orlen.

Na przełomie kilku lat znacząco zmienił się też design Allegro, wprowadzono aplikację mobilną, unowocześniono sposób poruszania się na stronie. I choć zmiany te zawsze wywoływały dużo emocji, użytkowników serwisu aukcyjnego i tak wciąż przybywa.

Dodaj komentarz