wtorek, 16 Październik 2018
HotMoney

Zdrowe przekąski dla dzieci jak z Happy Meal? Pomysły na domowe Happy Meal

Domowe hamburgery

Dzieci uwielbiają zestawy Happy Meal i żadne argumenty dotyczące tego, że są niezdrowe, nie przekonają najmłodszych. Można ich jednak skusić domową alternatywą popularnego fast food – jak ją przygotować?

Pieczone nuggetsy jak z Happy Meal

Jedną z przekąsek znajdujących się w zestawach Happy Meal są nuggetsy, czyli panierowane, smażone kawałki kurczaka. Przygotowanie je w zdrowej wersji jest „dziecinnie” proste – wystarczy je upiec! A jak zachować ich chrupkość? Można obtoczyć je w pokruszonych płatkach kukurydzianych. Jak się do tego zabrać?

Najpierw przygotuj masę z mleka, jajka, mąki, soli, pieprzu, słodkiej oraz czerwonej papryki. Zamocz w niej mięso, a następnie obtocz kurczaka w płatkach kukurydzianych z dobrym składem. Całość wystarczy piec przez 15-20 min – pod koniec możesz włączyć funkcję termoobieg lub grill, by nuggetsy były chrupiące.

A jaki sos zrobić do tego? Domowy ketchup lub sos jogurtowo-czosnkowy z koperkiem. Dzieciaki będą zachwycone.

Zdrowe burgery dla dzieci

Kupując Happy Meal’a dzieci mają do wyboru nuggetsy, hamburgera lub cheeseburgera. Czym zastąpić popularne kanapki? Oczywiście domowymi burgerami. I tutaj jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia kulinarna oraz smakowe gusta najmłodszych.

Podstawą do hamburgerów niech będzie pełnoziarnista bułka. W niektórych piekarniach znajdziesz „prawdziwe” bułki do hamburgerów, możesz też pokusić się o ich samodzielne przygotowanie, wtedy jednak na pewno nie będzie to „fast food”.

A co dać do środka? Sałatę, pomidory, ogórki konserwowe i gwiazdę wieczoru – burgery z wołowiny lub z kurczaka. Przy czym nie musisz ich smażyć – mięsne kotleciki równie pysznie smakują w wersji upieczonej.

Możesz też przygotować burgery wegetariańskie, warzywne – np. z batatów, czerwonej fasoli i komosy ryżowej.

Domowe frytki

Przygotowując domowe frytki masz kontrolę nad tym, w jakim oleju zostały usmażone oraz ile soli zostało do nich dodane. I tak jak poprzednie propozycje – możesz je upiec. Jak sprawić, żeby wtedy były chrupiące? Wystarczy zrobić to samo, co w przypadku nuggetsów – pod koniec pieczenia włączyć termoobieg lub funkcję grill. Taka wersja frytek jest równie smaczna, a ma zdecydowanie mniej tłuszczu.

Jogurt z owocami i granolą

McDonald swoją ofertę wzbogacił także o zdrowe dodatki, takie jak pomidorki, jabłka czy owocojogurt. Jednak ostatnia propozycja wzbudza wątpliwości, ponieważ nieznany jest skład granoli, która została do niego dodana. Można natomiast samodzielnie przygotować taki zdrowy deserek z jogurtu naturalnego, świeżych owoców oraz płatków owsianych i bakalii. I wcale nie trzeba dodawać do tego cukru, by przekąska była pyszna i została od razu zjedzona.

Świeżo wyciskany sok lub koktajl

A co do picia? Na pewno nie słodzone napoje gazowane. Jeśli masz sokowirówkę lub wyciskarkę, w kilka minut możesz wyczarować świeżo wyciskany sok. Albo, przy pomocy blendera, zmiksować mrożone owoce z jogurtem naturalnym/maślanką/kefirem, by uzyskać orzeźwiający shake. Do tego koktajlu najbardziej nadają się truskawki, choć tak właściwie można przygotować go ze wszystkiego, co lubią maluchy.

udostępnij: