piątek, 17 Sierpień 2018
HotMoney

RTV Euro AGD, czyja to sieć? Jak powstała? Czym się charakteryzuje?

kuchenka

Przyglądając się sklepom sprzedającym sprzęt RTV oraz AGD w Polsce, łatwo zauważyć, że dominuje tu kilka dużych sieci handlowych, a jedną z największych i cieszących się ogromną popularnością jest RTV EURO AGD. Oprócz tego, jaki asortyment możemy znaleźć w jej sklepach oraz gdzie są one ulokowane, wiemy o niej niewiele. Kto jest jej założycielem, jak powstała i czym różni się od innych firm zajmujących się sprzedażą sprzętu elektronicznego i gospodarstwa domowego?

Historia sieci sklepów RTV EURO AGD

Ogólnodostępne źródła podają, że RTV EURO AGD jest pierwszą polską firmą, która rozpoczęła działalność na rynku sprzętu elektronicznego oraz gospodarstwa domowego. Założona została w 1990 roku przez małżeństwo Iwonę i Waldemara Kuk oraz Roberta Kuczyńskiego, który zajmuje stanowisko prezesa zarządu, a także dyrektora ds. prawnych i organizacyjnych. Nazwa firmy figurująca w dokumentach to Euro-net s.p. z o. o., a jej centrala znajduje się w Warszawie przy ulicy Muszkieterów 15.

Pierwsze kroki sklepy RTV EURO AGD stawiały właśnie w stolicy naszego kraju, po to by stopniowo rozszerzać działalność na całą Polskę. Obecnie możemy robić zakupy w 270 placówkach stacjonarnych rozlokowanych w 169 miastach, natomiast w 2015 roku zaczął działać internetowy sklep euro.com.pl.

Czym charakteryzuje się sieć sklepów RTV EURO AGD?

Przede wszystkim sieć sklepów zarządzanych przez spółkę Euro-net posiada świetny koncept biznesowy i odważnie staje do walki z zagraniczną konkurencją. Placówki RTV EURO AGD powstają głównie w dużych i średnich miastach (około 150 tysięcy mieszkańców i więcej), ich powierzchnia to przeważnie 1000 mkw, ale zdarzają się również większe. Uwagę zwraca także fakt, że w asortymencie tych sklepów nie znajdziemy płyt CD z muzyką, filmami i innymi multimediami (oprócz gier), co może dziwić, gdyż konkurencyjne firmy mogą sobie w ten sposób zaskarbić część klientów. Spora różnica jest widoczna również w ilości zatrudnianego personelu, która jest mniejsza niż w innych dużych sieciach ze sprzętem RTV i AGD, jak np. Media Markt.

Ciekawe fakty związane se sklepami Euro-net

Przeważnie osoby będące założycielami dużych sieci handlowych lub popularnych marek są osobami medialnymi. W przypadku właścicieli spółki Euro-net jest zupełnie odwrotnie. Unikają oni kontaktu z mediami, nie udzielają się publicznie, wiadomo o nich tyle, że mieszkają w Warszawie, a w momencie rozpoczęcia swojej działalności związanej z siecią RTV EURO AGD mieli około 23-28 lat. Co więcej nie figurują oni na listach najbogatszych Polaków, nie ujawniają swojego wizerunku, ani też nie udzielają się towarzysko.

Kolejną ciekawostka może być podejście firmy do promocji swojej marki w mediach. W 2004 roku Euro-net wydał na reklamę zawrotną sumę 59 milionów złotych, czyli znacznie więcej niż jego najwięksi konkurenci w branży.

Mimo tego, że specjaliści z branży handlowej przewidywali wiele zagrożeń dla spółki Euro-net ze strony rosnącej coraz bardziej konkurencji, ta radzi sobie bardzo dobrze i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo będziemy mogli robić zakupy w jednym z niewielu polskich sklepów zajmujących się sprzedażą tego rodzaju asortymentu.

udostępnij: