Przyglądając się sklepom sprzedającym sprzęt RTV oraz AGD w Polsce, łatwo zauważyć, że dominuje tu kilka dużych sieci handlowych, a jedną z największych i cieszących się ogromną popularnością jest RTV EURO AGD. Oprócz tego, jaki asortyment możemy znaleźć w jej sklepach oraz gdzie są one ulokowane, wiemy o niej niewiele. Kto jest jej założycielem, jak powstała i czym różni się od innych firm zajmujących się sprzedażą sprzętu elektronicznego i gospodarstwa domowego?
- Historia sieci sklepów RTV EURO AGD
- Czym charakteryzuje się sieć sklepów RTV EURO AGD?
- Ciekawe fakty związane se sklepami Euro-net
Historia sieci sklepów RTV EURO AGD
Ogólnodostępne źródła podają, że RTV EURO AGD jest pierwszą polską firmą, która rozpoczęła działalność na rynku sprzętu elektronicznego oraz gospodarstwa domowego. Założona została w 1990 roku przez małżeństwo Iwonę i Waldemara Kuk oraz Roberta Kuczyńskiego, który zajmuje stanowisko prezesa zarządu, a także dyrektora ds. prawnych i organizacyjnych. Nazwa firmy figurująca w dokumentach to Euro-net s.p. z o. o., a jej centrala znajduje się w Warszawie przy ulicy Muszkieterów 15.
Pierwsze kroki sklepy RTV EURO AGD stawiały właśnie w stolicy naszego kraju, po to by stopniowo rozszerzać działalność na całą Polskę. Obecnie możemy robić zakupy w 270 placówkach stacjonarnych rozlokowanych w 169 miastach, natomiast w 2015 roku zaczął działać internetowy sklep euro.com.pl.
Czym charakteryzuje się sieć sklepów RTV EURO AGD?
Przede wszystkim sieć sklepów zarządzanych przez spółkę Euro-net posiada świetny koncept biznesowy i odważnie staje do walki z zagraniczną konkurencją. Placówki RTV EURO AGD powstają głównie w dużych i średnich miastach (około 150 tysięcy mieszkańców i więcej), ich powierzchnia to przeważnie 1000 mkw, ale zdarzają się również większe. Uwagę zwraca także fakt, że w asortymencie tych sklepów nie znajdziemy płyt CD z muzyką, filmami i innymi multimediami (oprócz gier), co może dziwić, gdyż konkurencyjne firmy mogą sobie w ten sposób zaskarbić część klientów. Spora różnica jest widoczna również w ilości zatrudnianego personelu, która jest mniejsza niż w innych dużych sieciach ze sprzętem RTV i AGD, jak np. Media Markt.
Ciekawe fakty związane se sklepami Euro-net
Przeważnie osoby będące założycielami dużych sieci handlowych lub popularnych marek są osobami medialnymi. W przypadku właścicieli spółki Euro-net jest zupełnie odwrotnie. Unikają oni kontaktu z mediami, nie udzielają się publicznie, wiadomo o nich tyle, że mieszkają w Warszawie, a w momencie rozpoczęcia swojej działalności związanej z siecią RTV EURO AGD mieli około 23-28 lat. Co więcej nie figurują oni na listach najbogatszych Polaków, nie ujawniają swojego wizerunku, ani też nie udzielają się towarzysko.
Kolejną ciekawostka może być podejście firmy do promocji swojej marki w mediach. W 2004 roku Euro-net wydał na reklamę zawrotną sumę 59 milionów złotych, czyli znacznie więcej niż jego najwięksi konkurenci w branży.
Mimo tego, że specjaliści z branży handlowej przewidywali wiele zagrożeń dla spółki Euro-net ze strony rosnącej coraz bardziej konkurencji, ta radzi sobie bardzo dobrze i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo będziemy mogli robić zakupy w jednym z niewielu polskich sklepów zajmujących się sprzedażą tego rodzaju asortymentu.
Nie wiedziałam nic o tych sklepach. Bardzo ciekawe jest to, że właściciele firmy się nie afiszują. Kibicuję im! tak mało polskich sklepów wiedzie prym.
Mały błąd, z tego co wiem jaki klient to sklep euro.com.pl powstał sporo wcześniej niż w 2015r.