piątek, 17 Sierpień 2018
HotMoney

Lidl, za co kochamy popularny discount? Historia i przygody Lidla w Polsce

lidl

Lidl to ciesząca się w Polsce dużą popularnością sieć sklepów dyskontowych. Zarówno tego typu sklepy, jak i większe super- i hipermarkety są najczęściej wybierane przez konsumentów, gdy ci chcą zrobić większe zakupy. Mimo że w Polsce ciągle powstają nowe markety różnych światowych marek, to jeszcze żaden z nich nie zachwiał widocznie pozycją Lidla. Głównym konkurentem wydaje się być w ostatnim czasie Biedronka. Za co w takim razie klienci kochają Lidla?

Historia Lidla

Pełna nazwa Lidla to Lidl Stiftung&Co.KG, a pod nią kryje się niemiecka sieć sklepów, która obecnie działa już w 26 krajach Europy. Choć w Polsce pierwsze sklepy pojawiły się dopiero w 2002 roku, to początek działalności tej sieci miał miejsce w 30 latach XX wieku. Jej założycielami byli Josef Schwarz i Ludwig Lidl, którzy stworzyli firmę o nazwie Lidl & Schwarz Lebensmittel-Sortiments-Großhandel, jednak dopiero w 1973 roku powstał pierwszy sklep pod szyldem Lidla. Interes okazał się niezwykle trafiony, gdyż w 1988 na terenie Niemiec funkcjonowało już 460 sklepów tej sieci, zapewniając pracę aż 5700 pracownikom.

W 1989 roku Lidl rozpoczął ekspansję poza granicami swego ojczystego kraju, a dokładniej we Francji. Z ważniejszych wydarzeń godnych odnotowania, w 1997 roku powstała strona internetowa tej sieci sklepów, natomiast w 1999 roku zainstalowała skanery kasowe. W 2002 roku Lidl pokazał, że istotną kwestią stanowi dla niego środowisko naturalne i wprowadził do swoich sklepów automaty do skupu butelek z kaucją.

Obecnie w całej Europie Lidl zatrudnia ponad 180 tysięcy osób, a do spółki Schwarz Beteiligungs GmbH należy także sieć sklepów Kaufland.

Sieć dyskontów Lidl w Polsce

Jak już wspominaliśmy, Lidl jest obecny w Polsce od 2002 roku. Według danych z 30 października 2017 roku, w kraju nad Wisłą było 629 sklepów działającej pod tym szyldem. Z punktu widzenia polskich konsumentów istotny jest fakt, że Lidl współpracuje z wieloma polskimi producentami, w tym z firmą Tarczyński S.A., Animex, Mlekovita, Sokpol czy Superdrob. Ponadto dzięki tej współpracy nasze produkty są eksportowane do państw Europy Środkowo-Wschodniej oraz Zachodniej i Północnej.

Dlaczego Polacy chętnie kupują w Lidlu?

Bez wątpienia duże znaczenie ma szeroki asortyment oraz przystępne ceny. Trudno również przejść obojętnie obok niektórych kampanii reklamowych Lidla, które adresowane są zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Wielu klientów przyciągają również ciekawe akcje promocyjne. Co jakiś czas można wręcz odnieść wrażenie, że są one sposobem na rywalizację pomiędzy niemiecką spółką, a siecią dyskontów Biedronka.

Co jakiś czas mają miejsc mniejsze bądź większe afery, w których główna rolę gra Lidl. Takie sytuacje zdarzają się każdej dużej firmie, a media wyjątkowo chętnie tworzą wokół nich dużo szumu. Ostatnio powodem kłótni pomiędzy dyskontem a niemieckimi hodowcami trzody chlewnej była polska kiełbasa. Nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy obawiali się przeniesienia na ich stada świń choroby nazywanej afrykańskim pomorem świń, która rozprzestrzeniała się w Europie zachodniej. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze, w naszym mięsie nie wykryto obecności śladów zarazy.

udostępnij: