niedziela, 3 marca 2024
HotMoney

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

człowiek przy komputerze

Nie ma co ukrywać, że pozycjonowanie jest niezwykle ważnym elementem marketingu internetowego. Działania te pozwalają na pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży czy zaznaczenie swojej pozycji na rynku. Nic więc dziwnego, że wiele osób zastanawia się, ile kosztuje pozycjonowanie. W dzisiejszym artykule odpowiemy na te nurtujące pytanie.

Co wchodzi w koszty pozycjonowania stron? 

Przeglądając oferty związane z pozycjonowaniem stron internetowych, warto jest dobrze je przeanalizować. W zależności od agencji propozycje mogą znacznie się od siebie różnic. Oferta SEO, którą warto wziąć pod uwagę, powinna zawierać kilka kluczowych aspektów, do których zaliczyć możemy audyt www, opracowanie fraz kluczowych, techniczna optymalizacja strony, sprawdzenie treści już istniejących oraz tworzenie nowych i wartościowych, link building, a także odpowiednie raportowanie. A to ile kosztuje pozycjonowanie strony w przykładach, opiszemy szczegółowo poniżej. 

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszty związane z pozycjonowaniem strony internetowej mogą być jednorazowe, jak i powtarzające się. Do tych pierwszych zaliczyć możemy przeprowadzony audyt, stworzenie poprawnych opisów SEO czy podstawowych treści na blogu. Aby jednak pozycjonowanie maiło sens, dołączyć muszą do nich cykliczne działania, jak link building oraz tworzenie ciekawych i wartościowych treści, dzięki którym wzrasta pozycja www. Odpowiadając na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony, można założyć, że przy mniejszych www miesięczny budżet zaczyna się od 1000 zł netto, a jeśli mowa o większych stronach internetowych czy sklepach należy liczyć się z kosztami od około 2000 zł netto. Więcej szczegółów przedstawiamy w poniższej tabeli. 

zobacz także:  Bezpieczeństwo kryptowalut

 

typ pozycjonowania

miesięczne koszty

pozycjonowanie lokalne

300 – 1500 zł

pozycjonowanie małych i średnich firm

1000 – 5000 zł

pozycjonowanie sklepów internetowych

5000 zł i więcej

pozycjonowanie pojedynczych słów kluczowych

200 – 1000 zł za słowo kluczowe

Czy tanie pozycjonowanie ma sens? 

Z jednej strony zrozumiałe jest, że tańsze oferty na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kuszące. Dobrze jest jednak przeanalizować, co proponują i zdać sobie sprawę, że niskie koszty najczęściej wiązać się będą z niską jakością usług. I chodzi tu zarówno o pracę copywriterów, jak i skutecznego link buildingu. Nieangażujące treści, czy linki słabej jakości w dłuższej perspektywie nie tylko nie będą działać, ale i  mogą zaszkodzić stronie internetowej. 

Koszt pozycjonowania to inwestycja, która powinna przynieść długoterminowe korzyści, dlatego też warto do tego zadania wybrać profesjonalistę, który w oparciu o swoje doświadczenie i wiedzę, będzie w stanie sprawnie przeprowadzić wszelkie działania z zakresu SEO. 

Dodaj Twój komentarz