środa, 24 kwietnia 2024
HotMoney

Ile kosztuje kampania reklamowa w internecie? Ceny reklam na stronach internetowych, Facebook, Google AdWords

Reklama w internecie

Mówi się, że kampanie reklamowe przeprowadzane w internecie należą do jednych z najtańszych, w praktyce jednak mało kto wie o tym, jakie są tego koszty. Dlatego sprawdzamy, jakie są cenniki reklam na stronach internetowych, serwisach społecznościowych czy w wyszukiwarce Google.

Kampania reklamowa w internecie – kiedy przeprowadzić?

Na początku warto zastanowić się, kiedy przeprowadzanie kampanii reklamowej w internecie jest opłacalne. Przede wszystkim wziąć to pod uwagę powinni właściciele biznesów online, dla których sprzedaż usług/towarów w sieci jest kluczowym źródłem zarobku. W ich przypadku najczęściej na reklamie internetowej się kończy, ponieważ komunikowanie się tradycyjnymi środkami przekazu byłoby nieopłacane.

To również korzystne rozwiązanie dla osób, które prowadzą nieduże przedsięwzięcia. Koszty reklamy m.in. na Facebooku czy na Instagramie są na tyle niskie, że każdy może sobie na nie pozwolić, nawet gdy działalność się dopiero rozkręca.

Obecnie internet daje wiele możliwości osobom, które chcą się promować. A jakie są najpopularniejsze sposoby na to?

zobacz także:  Co to jest storno?

Ceny reklam na stronach internetowych

Reklamy na stronach internetowych mogą mieć różną postać. Najczęściej są to banery lub artykuły sponsorowane. Te drugie najłatwiej jest pozyskać dzięki takim platformom jak WhitePress czy LinkHouse, które pośredniczą między wydawcą a reklamodawcą.

W zależności od popularności serwisu,  artykuł możesz kosztować od 50 zł do nawet kilku tysięcy, budżet trzeba więc określić samemu. Zwykle taniej jest też wtedy, gdy Ty dostarczasz tekst, a wydawca jedynie go publikuje. Za napisanie trzeba zapłacić więcej.

Popularnym sposobem jest też zlecanie napisanie recenzji popularnym blogerem. Tylko w tym wypadku widełki cenowe są zróżnicowane, ponieważ najczęściej to twórcy dyktują warunki.

Istnieje też kilka innych sposobów na rozliczanie się za reklamę internetową. Najpopularniejsze to CPM oraz CPC. CPM oznacza, że koszt ustalany jest od każdych 1000 wyświetleń reklamy na stronie internetowej. Bardziej opłacalna jest jednak forma CPC, w której reklamodawca płaci za kliknięcie w banner lub w link. Reklamę można rozliczać też za każdą udaną sprzedaż określonego produktu lub za wykonanie wybranej akcji przez użytkownika.

zobacz także:  Aneks do umowy? Na czym polega aneks?

Ceny reklam na Facebook, Instagram

Facebook oraz Instagram to obecnie najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce. I co najlepsze – reklamę na nich można w pełni spersonalizować i tym samym – dopasować do budżetu, który samodzielnie określasz.

Oczywiście, im większy jest budżet, tym na większy zasięg reklamy możesz liczyć. W praktyce oznacza to, że serwis wyświetli go większej liczbie użytkowników. Natomiast Ty możesz określić, jaka będzie grupa docelowa pod względem wieku, płci czy nawet zainteresowań. Dzięki temu możesz za niewielką kwotę promować się w najbardziej efektywny sposób. A koszt za jedną konwersję (polubienie profilu, posta etc. – w zależności od celu kampami) może wynosić od 20 gr do nawet kilkudziesięciu złotych.

Kampanie reklamowe Google AdWords

Wielu właścicieli biznesów online decyduje się na kampanie reklamowe Google AdWords. Mogą one przybrać różną postać – wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, w witrynach internatowych lub nawet na konkretnych urządzeniach (komputerach, komórkach, tabletach z wybranym systemem). Oczywiście, reklamy Google AdWords można też dostosowywać ze względu na target geograficzny, demograficzny czy wybraną tematykę.

zobacz także:  Rozdzielność majątkowa - na czym polega, ile kosztuje?

Również i w przypadku Google AdWords istnieje kilka form rozliczania się za kampanię promująca markę, przy czym do najpopularniejszych należy CPC. Jednak w zależności od konkurencyjności słowa kluczowego, ceny za kliknięcie mogą się od siebie różnić. System efektywnego planowana reklam w Google AdWords jest skomplikowany i wymaga doświadczenia, dlatego najlepiej jest zlecić to ekspertom, którzy zajmują się tym na co dzień.

Budżet na reklamę będzie więc dopasowany do Twoich potrzeb. A jeśli wolisz zlecić tę usługę firmie zewnętrznej, to ile zapłacisz? Najczęściej od 200 zł. Im większym budżetem dysponujesz, tym wyższą prowizję zapłacisz agencji, która zajmie się kampaniami reklamowymi.

 

Dodaj Twój komentarz