Ogłoszenia o pracę znajdujące się na Facebooku nie są nowością. Serwis ogłoszeniowy wprowadza jednak nową, specjalną usługę, dzięki której znalezienie pracodawcy i kandydatów będzie jeszcze łatwiejsze. Na czym to polega?
Jak szukać pracy na Facebooku?
Pracodawcy już dawno zauważyli potencjał serwisów społecznościowych jako miejsca na przeprowadzanie skutecznej rekrutacji. Zaczęło się od umieszczania postów na swojej tablicy oraz na grupach lokalnych lub branżowych, aż w końcu Facebook w zeszłym roku oficjalnie wprowadził taką usługę, która miała być odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców.
Początkowo funkcjonalność ta została wprowadzona w USA oraz w Kanadzie, teraz natomiast kolej na Polskę.
Inteligentne ogłoszenia o pracę
Przede wszystkim ogłoszenia o pracę mogą być tworzone wyłącznie przez strony firmowe – ma to im ułatwić przeprowadzanie rekrutacji, która i tak często odbywała się przy pomocy tego serwisu społecznościowego.
Gdzie będą pojawiać się oferty? W trzech miejscach: zakładce Oferty pracy, zakładce Marketplace, w której można zamieszczać również inne, prywatne ogłoszenia o sprzedaży towarów/usług oraz w Aktualnościach (na tzw. tablicy). To, co jest istotne, to fakt, że ogłoszenia będą mogły być promowane w sposób płatny, co zapewni dostęp do szerszego grona odbiorców.
Jakie jeszcze udogodnienia czekają pracodawców? Można także zarządzać ofertami, aby umożliwić swobodną komunikację z potencjalnymi kandydatami czy wysyłać im automatyczne przypomnienia na Messengerze.
Wprowadzone zostały także nowe funkcjonalności dla przyszłych aplikantów – będą oni mogli przygotować formularz aplikacyjny za pośrednictwem serwisu społecznościowego. Jak to będzie działać? Wniosek zostanie automatycznie uzupełniony o informacje publiczne, które zostały podane w profilu. A jak wyszukiwać oferty? Po przejściu do odpowiedniej zakładki istnieją możliwości ograniczania wyników do branży, odległości oraz rodzaju pracy. A po wybraniu oferty, wystarczy już tylko kliknąć w przycisk „Zgłoś kandydaturę”.
Co ciekawe, to nie jedyna nowość w serwisie w ostatnich tygodniach – wprowadzono także usługę Facebook Watch, dzięki której możliwe jest umieszczanie różnych filmików i przeglądanie ich w jednym miejscu. Podobna funkcjonalność działa już na Instagramie pod nazwę IGTV.
Jak dodać ofertę pracy na Facebooku?
Facebook przygotował także instrukcję dodawania oferty pracy, którą można znaleźć w Centrum pomocy. Jest tam dokładnie opisane, krok po kroku, jak przygotować ogłoszenie oraz jakie informacje należy w nim zamieścić. Dodatkowo można szybko sprawdzić, jak post będzie wyglądać w aktualnościach na komputerze, a jak w aktualnościach na urządzeniach mobilnych.
Zgłoszenia kandydatów będą widocznie w wiadomościach na stronie lub na skrzynce e-mail, jeśli została włączona usługa powiadomień. Co istotne, statusy z ofertami pracy zostają automatycznie wygaszone po 30 dniach, choć posty zawsze można wznowić ręcznie po upłynięciu tego terminu. Nie ma też się czego obawiać – ogłoszenia można edytować w dowolnym momencie.
Czy ta usługa przyjmie się w Polsce? Będzie stanowić konkurencję dla serwisów z ogłoszeniami o pracę? Można się spodziewać, że tak, ponieważ dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że pracodawcy od dawna przeprowadzają rekrutację oraz sprawdzają potencjalnych kandydatów za pomocą Facebooka.