środa, 20 Luty 2019
HotMoney

Ceny usług reklamowych: ile kosztują ulotki, plakaty, billboardy?

Reklama w mieście

Reklama jest dźwignią handlu i wie o tym każdy przedsiębiorca prowadzący własną działalność. To, jak istotny jest marketing dla firmy nie trzeba przypominać, warto jednak wiedzieć, jakie typy reklamy warto brać pod uwagę, a przede wszystkim ile będzie nas to kosztować.

Jak reklamować firmę?

Form reklamy jest bardzo wiele. Obecnie większość firm stawia przede wszystkim na internet, radio lub telewizję, co jednak zazwyczaj wiąże się także ze znacznie większymi kosztami. Nie można jednak zapomnieć także o bardziej tradycyjnych i często wykorzystywanych metodach reklamowych, w postaci ulotek, plakatów czy billboardów. Choć przez wielu jest traktowany jako zwykły zaśmiecacz przestrzeni miejskiej, nadal znajduje się w powszechnym użyciu. Jednakże używając reklamy w sposób przemyślany, można liczyć na odpowiednie rezultaty związane z przypływem klientów. Trzeba tylko wiedzieć na co postawić, a także znać swoje możliwości finansowe, ponieważ każda forma marketingu swoje kosztuje.

Ile kosztują ulotki reklamowe?

Ulotki reklamowe to najprawdopodobniej jedna z popularniejszych firm reklamowych wykorzystywanych przez firmy. Przez wiele osób traktowana jako zwykły spam, jako że najczęściej ulotki rozdawane są na ulicach przechodniom. Zazwyczaj zakres ich działania jest przez to mocno ograniczony i najlepiej sprawdzają się w przypadku reklamy lokalnej, nastawionej na szukanie potencjalnych klientów w najbliższej okolicy samej firmy, tym samym mieście lub sąsiednim.

Ceny ulotek będą z kolei uzależnione od cennika firmy, zazwyczaj drukarni, która zajmuje się ich tworzeniem. Koszt ulotki może być uzależniony od takich czynników jak typ papieru, format, ilość tekstu, grafika czy też i sama ilość. Zazwyczaj zamawia się je w większych ilościach liczonych w setkach lub nawet tysiącach. Średnia cena za nakład 1000 ulotek plasuje się zazwyczaj w okolicach 80 – 170 zł w zależności od firmy i innych szczegółów związanych z drukiem.

Ile kosztują plakaty reklamowe?

Tak jak w przypadku ulotek, tak i plakaty reklamowe nadal cieszą się popularnością, choć coraz częściej wybierane są inne formy. Tutaj także tworzeniem plakatów zajmują się drukarnie, które w swoich ofertach zazwyczaj mają udostępnionych kilka ofert. Mogą one dotyczyć formatu (od A0 do B3), typu papieru, kolorystyki, wykończenia czy typu druku (jednostronny, dwustronny). Ta forma reklamy jest mniej zaśmiecająca niż ulotki i najczęściej rozwiesza się je w miejscach o dużym zagęszczeniu ludzi, co ma gwarantować skuteczność.

Cena za plakaty reklamowe może być więc bardzo zróżnicowana, w dodatku zamawia się ich zdecydowanie mniej, niż ulotek. Najczęściej nakład liczony jest w kilkudziesięciu czy kilkuset sztukach, rzadziej w tysiącach. Tak więc przykładowo zakup 100 sztuk plakatów w formacie A1 to koszt w wysokości ok 370 – 450 zł.

Ile kosztują billboardy reklamowe?

Kolejnym popularnym i często spotykanym typem reklamy zewnętrznej są billboardy. Jednocześnie jest to także najdroższa opcja, jako że format jest też zdecydowanie większy niż w poprzednich przypadkach. Mimo to zestawiając koszty z efektami, wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że lepiej wydać więcej i mieć jednak gwarancję powodzenia reklamy. Tutaj jednak trzeba wziąć pod uwagę dwa składniki na jakie składa się ten wydatek, a jest nim zarówno wydrukowanie takiej reklamy, jak i wynajęcie miejsca jego ulokowania (może być połączony z gruntem, wisieć na elewacji budynku czy mieć możliwość jego przestawiania). Dodatkowo oprócz standardowego nośnika jakim jest papier, billboard może być też nośnikiem elektronicznym i interaktywnym.

Cena w takim razie będzie więc mocno zróżnicowana i wahać się od ok. 800 zł do nawet blisko 30 000 tysięcy złotych. Wielkość, umiejscowienie, czas na który zostaje wynajęty, format, czy takie szczegóły jak dodatkowe oświetlenie czy wersja cyfrowa, wszystko to będzie miało wpływ na ostateczne koszty, jakie się poniesie.

Gdzie szukać firmy zajmującej się reklamą?

Tradycyjną reklamę zewnętrzną w postaci ulotek, plakatów i billboardów najczęściej zajmują się przede wszystkim drukarnie, które specjalizują się w reklamie i mediach. Ich oferty bywają zróżnicowane, dlatego przed wyborem odpowiedniej firmy dobrze jest się rozeznać w dostępnych ofertach. Chodzi tutaj nie tylko o samą ceną, ale i szybkość pracy czy różnorodność oferowanych usług pozwalających dostosować reklamę do indywidualnych potrzeb. Bez wydatku na reklamę, nie można liczyć na późniejsze zyski, z tego też powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z kredytów dla firm czy wzięcie pożyczki firmowej, na cele marketingowe.

1 komentarz

  1. Marcel 2019-02-05, godz. 17:16

    a to zależy jeszcze gdzie, jakie, bo ja już 5 drukarnii próbowałem, bardzo różne oferty. Teraz 14 – stego jadę do Nadarzyna szukać dalej. Tam chyba największe targi poligrafii są.

Dodaj komentarz