Volkswagen Golf 5 został po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności w 2003 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód ten odznacza się większą długością, szerokością, wysokością i pojemnością bagażnika niż w poprzedniej generacji. Auto zdobyło sobie szeroką popularność, co zaowocowało między innymi zdobyciem trzeciego miejsca w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2004.
- Jak prezentuje się Volkswagen Golf 5?
- Wnętrze Volkswagena Golfa 5
- Jakie są najczęstsze usterki w Volkswagenie Golfie 5?
Jak prezentuje się Volkswagen Golf 5?
W Europie można było nabyć Golfa Piątkę w trzech wersjach nadwoziowych – jako kombi lub pięcio- bądź trzydrzwiowy hatchback. Względem poprzednich generacji obyło się bez wielkiej rewolucji – postawiono na drobne, lecz zauważalne modyfikacje. Jak wspomnieliśmy, przede wszystkim jest to większy rozmiar. Również błotniki i reflektory są masywniejsze, choć już tylne lampy odznaczają się mniejszymi wymiarami niż w poprzednich generacjach.
Z nowości rzucają się w oczy na przykład boczne lusterka, w które wbudowano diodowe kierunkowskazy. Uwagę zwraca także zintegrowana z przednim błotnikiem atrapa chłodnicy. Nie sposób też nie zauważyć loga na tylnej klapie, które trzeba przechylić, jeżeli zamierzamy otworzyć bagażnik.
Wnętrze Volkswagena Golfa 5
Biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, wnętrze Golfa Piątki, szczególnie deska rozdzielcza, może prezentować się zachowawczo, a nawet skromnie. Jednak zadbano o dużą czytelność urządzeń i ich intuicyjną obsługę.
Również jeśli chodzi o wygodę, ten model zdaje egzamin. Fotele zapewniają duży komfort podczas jazdy, w tym również odpowiednie trzymanie boczne, oddające pasażerom nieocenione usługi przy pokonywaniu co ostrzejszych zakrętów.
Oczywiście nie bez znaczenia jest także przestronność wnętrza i pojemny bagażnik. W przypadku hatchbacka mieści on wprawdzie 350 l, ale już gdy mowa o wersji kombi, możemy dysponować przestrzenią bagażową o pojemności w granicach między 505 a aż 1292 l. W dodatku kiedy położymy oparcia tylnych foteli, uzyskamy prawie idealnie równą podłogę bagażnika, co jest pomocne w przewożeniu bagaży.
Jakie są najczęstsze usterki w Volkswagenie Golfie 5?
Oczywiście żaden samochód nie obejdzie się bez pewnych mankamentów. Naturalne jest, że przy tak złożonej konstrukcji nie wszystkie elementy działają równie sprawnie i wykazują taką samą odporność na zużycie. Należy to mieć na uwadze zwłaszcza, gdy kupujemy samochód używany.
A jakich usterek można się spodziewać w Golfie Piątce? Kłopoty sprawia przede wszystkim awaryjna skrzynia zautomatyzowana DSG, która ulega dość szybkiej eksploatacji. Wystarczy nieraz przejechać 150-200 tysięcy kilometrów, by zaobserwować objawy zużycia dwumasowego koła zamachowego i usterek mechatronicznych, szczególnie przy elektrozaworach skrzyni biegów.
Innym częstym problemem jest korozja. Rdzewieją przede wszystkim drzwi, klapy bagażnika i dolne ranty błotników. Polskie drogi to też środowisko, które kiepsko znoszą wahacze, przeguby i tuleje.
Z drobniejszych problemów warto wspomnieć, że część właścicieli Golfa Piątki krytykuje plastiki zastosowane do wykończenia wnętrza. Lakier na nich ma tendencje do łuszczenia się, co odbija się oczywiście niekorzystnie na ogólnej estetyce.
Nie wiedziałam, że ten model taki popularny. Poprzednicy, to i owszem. Idealne te auta są do tuningu. Poza tym wielu mężczyzn, zwłaszcza świeżo po zdaniu egzaminu na prawo jazdy, marzy właśnie o takim pojeździe.