sobota, 23 listopada 2024
HotMoney

Tesco, jak długo na polskim rynku? Dlaczego Polacy lubią kupować w Tesco?

warzywa w supermarkecie

Supermarkety i hipermarkety Tesco to miejsca, w których wielu Polaków i Polek robi codziennie zakupy. Marka Tesco jest świetnie rozpoznawalna na rynku, według danych z 2011 roku, w naszym kraju działało 400 sklepów. Od jak dawna ta brytyjska sieć gości w naszym kraju? Dlaczego cieszy się tak dużą popularnością? O zaletach robienia zakupów w Tesco dowiecie się z niniejszego artykułu.

Historia Tesco w Polsce

Rozpoczęcie działalności Tesco w Polsce to rok 1995. Początkowo marka ta przejęła trzy sklepy w okręgu bielskim i wałbrzyskim, aby lepiej poznać specyfikę polskiego rynku. Pierwszy hipermarket powstał w centrum handlowym na wrocławskich Bielanach, było to spore wydarzenie, gdyż odwiedziło go 40 tysięcy mieszkańców Wrocławia i okolic, w samym dniu otwarcia.

Kolejnym istotnym wydarzeniem było wprowadzenie nowych godzin otwarcia. W roku 2000 wdrożono w życie pomysł dotyczący tego, aby sklepy Tesco były otwarte przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

W 2003 roku powstała wreszcie strona internetowa, na której można było zapoznać się z ofertą handlową. Ponadto marka Tesco zajęła bardzo wysokie miejsce wśród najlepszych pracodawców w Polsce. Rok później zaczęły powstawać pierwsze stacje paliw tej firmy.

zobacz także:  Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Co się zmieni?

2006 rok to rozpoczęcie sprzedaży produktów amerykańskiej marki odzieżowej Cherokee, co okazało się rewolucyjnym krokiem, gdyż Tesco wyłamało się z trendu, który wskazywał na to, że sklepy wielkoformatowe sprzedają przede wszystkim najtańszą i niskiej jakości odzież. Kolejną marką, która pojawiła się w asortymencie sklepów Tesco była F&F, która zdobyła bardzo dużą popularność wśród klientów.

Program lojalnościowy Clubcard zaczął działać w 2009 roku, natomiast trzy lata później możliwe już były zakupy przez internet z dostawą do domu oraz usługa “zamów i odbierz” dzięki której mogliśmy złożyć internetowe zamówienie i odebrać spakowane produkty w wybranym sklepie.

Za co Polacy lubią sklepy Tesco

Marka Tesco jest tak długo obecna na polskim rynku, że wszyscy już zdążyliśmy ją dobrze poznać i polubić. Bez wątpienia wiele osób ma do niej pozytywny stosunek ze względu na długie godziny otwarcia, mimo że przestały być już czynne przez 24 godziny na dobę. Kolejna zaletą jest dogodna lokalizacja większości super- i hipermarketów, bardzo bogaty asortyment i przystępne ceny.

Sklepy Tesco co jakiś czas zaskakują swoich klientów ciekawymi akcjami i dużymi promocjami. Aktualnie trwa akcja mająca na celu zapobieganie marnotrawieniu się żywności. Ogromną zaletą jest także możliwość robienia zakupów przy użyciu nowych technologii. Obecnie zakupy możemy robić nie tylko nie wychodząc z domu, ale również znajdując się w dowolnym miejscu z dostępem do internetu, korzystając z aplikacji dostępnej na smartfony.

zobacz także:  Prywatyzacja w Polsce, od kiedy, dlaczego tak dużo mówi się o prywatyzacji?

Przyszłość Tesco w Polsce

Jakiś czas temu zaczęły pojawiać się plotki na temat wycofania się sieci Tesco z naszego kraju. Wywołane one były prawdopodobnie likwidacją kilkunastu placówek oraz ograniczeniem powierzchni tych, które w dalszym ciągu funkcjonują. Nic jednak nie wskazuje na to, żeby miało dojść do całkowitego opuszczenia Polski przez tę brytyjską sieć handlową.

1 komentarz

  1. niezapominajka pisze:

    Nie nie wiem… Ja nie lubię kupować w Tesco. Nic tam nigdy nie umiem znaleźć. Ceny też nie są jakieś szczególnie niskie. Wolę Biedronkę, Lidla.

Dodaj Twój komentarz