poniedziałek, 15 Lipiec 2019
HotMoney

Statoil zmienia się w Circle K – co wiemy o Circle K?

statoil-circle-k-stacje-benzynowe

Dlaczego tak rozpoznawalna norweska firma jak Statoil, nagle zmienia się w Circle K? I co kryje się za tą tajemniczą nazwą? Czy zmiana logotypu na stacjach w Polsce, będzie miała wpływ na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy? Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat Circle K i odpowiadamy na wiele pytań dotyczących tego rebrandingu.

Dlaczego Statoil zmienia się w Circle K?

W 2012 roku kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard przejął sieć stacji Statoil, kupując je za 2,8 mld dolarów. Tym samym nowy właściciel zyskał prawo do używania loga Statoil jedynie przez kolejne 5 lat. Przystąpiono do rebrandingu i dawne stacje Statoil zmieniły swoją nazwę na Circle K. Proces zmiany marki rozpoczął się w Skandynawii, następnie dotarł do Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Jednak co niesie za sobą zmiana właściciela piątej po Orlenie, Lotosie, BP i Shellu największej sieci stacji benzynowych w Polsce? I czy zmieniła się tylko nazwa? O tym dowiesz się z dalszej części artykułu.

Co wiemy o Circle K?

Globalna marka Circle K powstała z połączenia kilku mniejszych – Mac’s, Statoil, Circle K i Kangaroo Express. Couche-Tard (właściciel Circle K) to jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ponadto posiada około 12 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 000 pracowników.

A co warto wiedzieć o Circle K Polska? Jest to spółka posiadająca około 350 stacji paliw. Większość z nich to stacje full-service, które oferują paliwo, kawę, jedzenie oraz myjnię. Biznes firmy skupia się głównie na sprzedaży i dystrybucji benzyny oraz oleju napędowego.

Circle K – co się zmieni?

Czy zmiana właściciela stacji Statoil wpłynie negatywnie na jakość usług? Przedstawiciele Circle K zapewniają, że nie. Stacje pozostają w tych samych miejscach, w których znajdowały się dotychczas. Z takim samym personelem i tym samym, wysokiej jakości, paliwem. Stacje nadal charakteryzują się zróżnicowaną ofertą gastronomiczną, a podróżujący mogą zakupić tam najpotrzebniejsze rzeczy.

Warto zwrócić uwagę na to, że karty Statoil są nadal ważne, jednak będą one stopniowo wymieniane. Rebranding nie wpływa na umowy czy rabaty powiązane z kartami, dlatego można ich nadal używać.

Kampania reklamowa Circle K

Jak widać nie musimy się obawiać zmian związanych z przejęciem Statoil przez Couche-Tard. Jak zapewniają przedstawiciele Circle K nie zmieni się ani paliwo, ani jakość wykonywanych usług. Rebranding wspiera także kampania reklamowa realizowana pod hasłem „Nowa nazwa. Ci sami ludzie”. Ma ona na celu zapewnienie klientów, że zmiana właściciela stacji to nic strasznego. W kilku krótkich spotach reklamowych pracownicy Circle K odpowiadają na najczęściej zadawane pytania związane ze zmianą marki. Mówią o tym, że nadal będzie można kupować paliwo miles, a także po krótce przedstawiają ofertę gastronomiczną.

udostępnij:

Dodaj Twój komentarz