czwartek, 22 Sierpień 2019
HotMoney

Ile kosztuje lamborghini w Polsce? Sprawdzamy ceny

złociste lamborghini

Lamborghini to wyznacznik luksusu, statusu społecznego i zamożności. Czy można pozwolić sobie na taki samochód, nie będąc milionerem? Owszem, można, jeżeli zdecydujemy się na zakup egzemplarza używanego. Jednak nawet takie nie należą do tanich. Jakich kwot możemy się więc spodziewać?

Historia firmy Lamborghini

Automobili Lamborghini S.p.A. to włoski producent samochodów. Jego założyciel Ferruccio Lamborghini początkowo produkował jedynie traktory. Pierwszy samochód, Lamborghini 350 GTV, powstał jako konkurencja dla Ferrari. To dzieło motoryzacji zrodziło się ze sporu z Enzo Ferrarim. Lamborghini był niezadowolony ze swojego samochodu marki Ferrari i proponował jej twórcy wprowadzenie zmian konstrukcyjnych. Ten w odpowiedzi zakwestionował kompetencję Lamborghiniego.

Można zatem powiedzieć, że pierwsze auto marki Lamborghini powstało po części na skutek urażonej ambicji, przede wszystkim jednak, aby udowodnić Ferrariemu, a wraz z nim całemu światu, że można tworzyć lepsze samochody.

W 1966 roku pojawił się model Miura, który zdobył firmie uznanie na świecie. W 1971 zaprezentowano prototyp Lamborghini Countach, a w 1974 to charakterystyczne auto o niskim nadwoziu z unoszonymi w górę drzwiami trafiło do seryjnej produkcji.

W 1972 Lamborghini sprzedał dział zajmujący się produkcją samochodów sportowych. Od tej pory firma kilkukrotnie zmieniała właścicieli. W 1987 roku przejął ją Chrysler, w 1994 została sprzedana indonezyjskiej firmie Megatech, a w 1998 nowym właścicielem zostało Audi AG.

Jak kupić lamborghini?

Zakup takiego luksusowego wozu przebiega inaczej niż w przypadku standardowych samochodów. Takie auto jest zamawiane indywidualnie i konfigurowane pod konkretnego klienta. To oznacza, że próżno szukać dwóch identycznych egzemplarzy. Również u importerów można skonfigurować konkretny model, ale można również nabyć gotowy pojazd w salonie.

Jakie są ceny lamborghini?

To ile zapłacimy za taką brykę, zależy od modelu, wieku i przebiegu samochodu. Bo nie oszukujmy się, jedynie wybrańców będzie stać na nowy, nieużywany samochód tej marki. Niektóre modele należą do absolutnej czołówki najdroższych aut świata – mowa tu między innymi o wartym 5 mln zł Lamborghini Reventon. Nawet więc jeśli nie ostrzymy sobie zębów na najdroższe, limitowane modele – takie jak warty 3,3 mln euro Lamborghini Veneno Roadster, którego wyprodukowano jedynie 9 egzemplarzy – to i tak na nowy samochód tej marki prawdopodobnie nie będzie nas stać.

Używane egzemplarze mogą już znajdować się w naszym zasięgu, choć też niekoniecznie. Nawet mimo wieku lamborghini pozostaje drogim pojazdem i wyznacznikiem statusu. Dziesięcioletni samochód tej marki kosztuje około 300 tys. zł. Za kilkuletni będziemy już musieli zapłacić mniej więcej od 600 do 800 tys. zł.

Nowszych egzemplarzy raczej nie uda nam się znaleźć w cenie poniżej miliona. Roczne lub dwuletnie auta kosztują 1,2-1,4 mln zł.

Dodaj Twój komentarz