Reklamować się w Internecie można na różne sposoby. Wyświetlając banery reklamowe na popularnych stronach internetowych, decydując się na reklamy video na YouTube, czy w końcu korzystając z Google AdWords. Przyjrzyjmy się bliżej różnym formom reklamy w Internecie.
Banery reklamowe w Internecie
Każdy na pewno zastanawia się ile kosztuje baner reklamowy w Internecie. Ceny są dosyć zróżnicowane i zależą od kilku czynników. Przede wszystkim baner ten trzeba najpierw wykonać. Cenniki trudno uogólniać, baner może być statyczny, a może być animowany, który będzie droższy. Kolejną sprawą jest to, gdzie ma być on wyświetlany. Oczywiste jest, że na często odwiedzanych stronach o zasięgu ogólnokrajowym, ceny wyświetleń nie będą niskie. Mało tego, reklama szybko może się zakończyć, ponieważ zostanie wyświetlona w kilka sekund czy minut przez 1000 osób. Tańsze są strony lokalne, na których warto pojawić się z usługami, z których można skorzystać w danym regionie oraz blogi.
Reklamy Google AdWords
Google AdWords to jedna z najpopularniejszych form reklamy w Internecie. Skorzystać z niej mogą zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i wielkie firmy. Dostrzec ją można w formie tekstowej nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce. Jest nawet oznaczona jako „reklama”. Chcąc promować się w Google należy założyć specjalne konto, na którym będzie można ustalać szczegóły reklamy oraz jej koszty. Wszystko rozpoczyna się od określenia typu kampanii, celu, lokalizacji, języka, budżetu, harmonogramu reklam. Następnie trzeba skonfigurować grupy reklam. Istotne jest stworzenie tytułu oraz treści, które będą miały w sobie frazy kluczowe, ale będą także przyciągały potencjalnych klientów do kliknięcia. Zdecydować się trzeba także do jakiej strony będzie przekierowywała dana reklama. Zazwyczaj są to podstrony z ofertą.
Z Google AdWords warto skorzystać z kilku względów. Przede wszystkim jest to reklama dosyć tania. Klient sam ustala, jaki budżet może na nią przeznaczyć. Mało tego, koszty ponoszone są dopiero w momencie kliknięcia na reklamę i przejścia na stronę klienta. Za same wyświetlenia się nie płaci. Google AdWords trafia do faktycznie zainteresowanych danym produktem czy usługą odbiorców. Reklamy wyświetlają się po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych fraz, które ważne są także dla klienta. To zwiększa szansę na kliknięcie w daną reklamę. W Google AdWords można stale monitorować efekty i edytować kampanie w celu zwiększenia jej efektów.
Reklama na YouTube
Warto korzystać również z reklam na YouTube. To najpopularniejszy serwis z treściami video, zatem dzięki niemu można dotrzeć do milionów. Najpopularniejsza jest reklama TrueView In-Stream. Wyświetla się przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu. Użytkownik może jednak ją pominąć po upływie 5 sekund. Koszty za reklamę ponosi się dopiero wtedy, kiedy internauta obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy lub mniej, jeśli jest ona krótsza. Na podobnej zasadzie działa TrueView Discovery. Reklama składa się z treści i miniatury obrazu z filmu. Wyświetla się obok filmów na YT, w wynikasz wyszukiwania lub na stronie głównej YT w telefonie. Koszty ponosi się dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i ją obejrzy.