Język komunikacji niedostosowany do odbiorców
Odpowiednie dopasowanie języka komunikacji do odbiorców Twojej marki to podstawa działań prowadzonych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Właśnie dlatego przed ich podjęciem kluczowe jest określenie grupy docelowej. Sposób komunikacji, który świetnie sprawdzi się w przypadku usług prawniczych, będzie nieodpowiedni dla sklepu sprzedającego akcesoria ogrodnicze i odwrotnie. Do najczęstszych błędów z zakresu języka komunikacji można zaliczyć:
- zbyt skomplikowany język, przepełniony nomenklaturą i wyrażeniami branżowymi,
- nagminne stosowanie infantylnych zwrotów,
- błędy językowe i gramatyczne, chaotyczna składnia,
- nieumiejętne stosowanie slangu młodzieżowego i wyrażeń potocznych.
Brak reakcji na aktywność użytkowników
Jak utrzymać dobre relacje z odbiorcami? Przede wszystkim trzymając rękę na pulsie! Czas reakcji na aktywność użytkowników związaną z Twoim profilem jest niezwykle ważny. Im szybciej odniesiesz się do uwag, pochwał czy krytyki klientów, tym lepiej. Tyczy się to zarówno sekcji komentarzy, jak i wiadomości prywatnych. Moderacja profili na Facebooku czy Instagramie odgrywa kluczową rolę w kontekście obsługi klienta w wirtualnej rzeczywistości.
Czy jest coś gorszego od braku reakcji? Niestety tak. Wchodzenie w słowne przepychanki, bronienie swojej racji za wszelką cenę, a czasami nawet obrażanie odbiorcy to karygodne błędy. Pamiętaj, aby nawet ostrą i niekoniecznie merytoryczną krytykę przyjmować, w zależności od sytuacji, ze stoickim spokojem lub przymrużeniem oka. Pamiętaj, aby w odpowiedzi na wątpliwości klientów odpowiadać szczerze i zgodnie ze stanem faktycznym. Naginanie rzeczywistości może negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki i zaufanie klientów.
Brak strategii i konsekwencji
Zanim zaczniesz coś robić, ułóż plan działania. To uniwersalna zasada, która dotyczy również marketingu w mediach społecznościowych. Częstym błędem popełnianym przez marki jest niekonsekwencja we wdrażaniu strategii lub co gorsza, jej zupełny brak. Publikacje w social mediach powinny być uporządkowane i przede wszystkim spójne.
Zanim zaczniesz podejmować jakiekolwiek działania na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, zastanów się, co wyróżnia Twoją markę na tle konkurencji. Ustal również priorytety związane z social media marketingiem. Co chcesz osiągnąć i jaki czas jesteś w stanie przeznaczyć na realizację celów? Odpowiedzi na te pytania ułatwią Ci stworzenie efektywnej strategii. Jakie korzyści przyniesie Ci jej wdrożenie? Zyskasz zaufanie odbiorców, zbudujesz wizerunek profesjonalisty w swoim fachu i zainteresujesz swoim produktem czy usługą nowych odbiorców.
Materiały graficzne wątpliwej jakości
Poczucie estetyki to kwestia indywidualne jednak istnieją pewne ogólnoprzyjęte zasady dobrego smaku, którymi warto się kierować. Niejednokrotnie ciekawe, inspirujące posty są opatrzone amatorską grafiką, której jakość pozostawia wiele do życzenia. Pamiętaj, że większość odbiorców to wzrokowcy, a na utrzymanie ich zainteresowania masz dosłownie kilka sekund.
Posty z grafiką czy materiałem wideo przykuwają uwagę i generują znacznie większe zasięgi niż ich odpowiedniki z samą treścią. Właśnie dlatego warto zadbać o profesjonalną oprawę graficzną profilu i postów, które są na nim publikowane.
Bazowanie jedynie na zasięgu organicznym
Żeby zarobić, najpierw trzeba zainwestować. To kolejna uniwersalna zasada, która idealnie pasuje do social media marketingu. Realia są takie, że bazowanie tylko i wyłącznie na zasięgu organicznym znacząco zmniejsza szansę na powodzenie wdrażanych działań.
Nawet najlepiej skonstruowane posty wymagają dodatkowej reklamy. Wiele marek decydując się na marketing społecznościowy, zapomina o tej ważnej kwestii. Planując budżet na kampanię w social mediach, uwzględnij wydatki związane z płatnym zasięgiem. Dzięki temu Twoja praca nie pójdzie na marne, a podjęte działania przyniosą realne korzyści! Jeżeli potrzebujesz pomocy w działaniach związanych z social media marketingiem to nie bój się też korzystać z usług zaufanych agencji takich jak np. https://kohai.pl/oferta/social-media-marketing/
Dla mnie najgorszym jest tu brak kontaktu i reakcji na działania odbiorców, bo to przecież podstawa tych mediów!
Social media nie mają dla mnie tajemnic i jak widzę jakie błędy popełniają marki w komunikacji, to aż mi się słabo robi. Albo w ogóle olewają swoich followersów, albo wrzucają jakieś dziwne treści. Powinni skorzystać z moich usług to by się dowiedzieli jak prowadzić media społecznościowe!