czwartek, 21 Luty 2019
HotMoney

艢mieszne, zabawne gratisy w sklepach. Co daj膮 sieci handlowe klientom gratis?

Witryna sklepu

Sieci handlowe prze艣cigaj膮 si臋 w pomys艂ach na to, jak przyci膮gn膮膰 do siebie klient贸w. Konkurencja jest ca艂kiem spora, dlatego nie dziwi ju偶 fakt codziennie organizowanych promocji lub dodawanych do zakup贸w gratis贸w. Szczeg贸lnie te drugie s膮 uwielbiane przez klient贸w, w ko艅cu kto nie lubi dostawa膰 czego艣 za darmo? Jakie 艣mieszne gratisy sklepy oferuj膮 klientom i jak jeszcze staraj膮 si臋 przyci膮gn膮膰 do siebie t艂umy konsument贸w?

艢mieszne gratisy w sklepach

O 艣miesznych gratisach dodawanych do produkt贸w w sklepie mo偶na napisa膰 pewnie ksi膮偶k臋. Wielu z nas spotka艂o si臋 z dodan膮 do zakup贸w rzecz膮. Najcz臋艣ciej sieci handlowe w ten spos贸b pozbywaj膮 si臋 rzeczy, kt贸rych nikt nie kupuje. Bywa jednak, 偶e s膮 to dodatki, kt贸re wywo艂uj膮 na twarzy klienta 艣miech, a nawet poczucie za偶enowania. W Internecie znale藕膰 mo偶na wiele historii os贸b, kt贸re otrzyma艂y nietypowy gad偶et. Mo偶e to by膰 na przyk艂ad nak艂uwacz do jajek dodawany do gazety. Brzmi jak idealny dodatek do porannego 艣niadania przy lekturze prasy. S膮 jednak jeszcze lepsze gratisy. Jakie? Rajstopy dodane do testu ci膮偶owego (偶eby przysz艂a mama nie zmarz艂a), ko艣膰 dla psa przy zakupach karmy dla kota, n贸偶 do krojenia pizzy przy 艣rodkach czysto艣ci, s艂uchawki nauszne do 偶elu na tr膮dzik, czy mysz komputerowa do whiskey. Ciekawa by艂a te偶 walentynkowa kampania Ikea. Je艣li po 9 miesi膮cach od Walentynek klientowi sklepu urodzi si臋 dziecko (dok艂adnie 14.11), w贸wczas dostanie on 艂贸偶eczko dla malucha.

Promocje w sklepach

Wiele ciekawych promocji organizuj膮 sklepy, nie tylko w postaci gratis贸w. Hitem jest dodawanie drugiego takiego samego produktu, w贸wczas jest on za po艂ow臋 ceny. Obni偶enie koszu jest wi臋c pozorne. Zazwyczaj sklepy wcze艣niej celowo podnosz膮 cen臋 tych produkt贸w, 偶eby jak najwi臋cej na tym zarobi膰. Ciekawie wygl膮daj膮 tak偶e promocje w stylu 鈥瀔up 2 batoniki w cenie 2 z艂鈥, podczas gdy normalnie s膮 one w sprzeda偶y po 1 z艂. Oszukiwanie na takich 鈥瀘bni偶kach鈥 jest dosy膰 powszechne.

Triki supermarket贸w, 偶eby wyda膰 wi臋cej

Sieci handlowe s膮 w stanie zrobi膰 wiele, aby klienci zostawili u nich jak najwi臋cej pieni臋dzy. Marketingowe sztuczki wykorzystuje niemal ka偶da znana sieci贸wka. W艣r贸d nich s膮 np. przemeblowania na p贸艂kach. Klienci, kt贸rzy cz臋sto robi膮 zakupy w jednym sklepie przyzwyczajaj膮 si臋 do tego, jak rozmieszczone s膮 dane produkty. Sieci wi臋c od czasu do czasu zmieniaj膮 ustawienia p贸艂ek sklepowych, aby klient sp臋dzi艂 w sklepie wi臋cej czasu. To mo偶e sk艂oni膰 go do wzi臋cia produkt贸w, kt贸rych nie planowa膰 kupi膰. Powszechne jest tak偶e kuszenie cenami. Jak si臋 ono objawia? Zani偶aniem ceny o 1 grosz. W ko艅cu metka z cen膮 9,99 z艂 wygl膮da atrakcyjniej, bo to mniej ni偶 10 z艂. Chocia偶 trudno w to uwierzy膰, wiele os贸b zach臋ca to do zakup贸w. Przyk艂adem marketingowej manipulacji klientem jest jeszcze ustawianie smako艂yk贸w w pobli偶u kas. Osoby, kt贸re stoj膮 w kolejce zazwyczaj rozgl膮daj膮 si臋 wok贸艂 i my艣l膮, co jeszcze mieli kupi膰. P贸艂ki ze s艂odyczami sk艂aniaj膮 wi臋c do si臋gni臋cia po ulubione przek膮ski. Dobrze na klienta oddzia艂uje te偶 marketing zapachowy, czyli rozprzestrzenianie przyjemnych zapach贸w, np. pieczonego chleba lub ciasta, by wi臋cej os贸b chcia艂o kupi膰 jakie艣 wypieki.

1 komentarz

  1. Anniczka 2019-02-13, godz. 07:51

    Dlatego zawsze chodz臋 na zakupy z list膮 rzeczy, kt贸rych potrzebuj臋 i dzi臋ki temu udaje mi si臋 unikn膮膰 wielu tego typu pu艂apek. Staram si臋 te偶 robi膰 du偶e zakupy raz na jaki艣 czas, 偶eby chodzi膰 do sklep贸w jak najrzadziej.

Dodaj komentarz