środa, 29 maja 2024
HotMoney

Duży rachunek za telefon w Orange, T-mobile, Plus GSM… Jak sprawdzić, gdzie szukać pomocy?

Smartfon na białym tle

Duże rachunki za telefon komórkowy to stała zmora posiadaczy abonamentów. Najczęściej wynikają one z zapomnienia i nieumiejętnego korzystania z usług operatora, jednak może się wydarzyć, że będą one skutkiem jakiejś większej pomyłki sieci. Jeśli więc dostałeś wysoki rachunek za telefon w Orange, T-Mobile czy Plus GSM, sprawdź to możesz w tej sytuacji zrobić.

Wysoki rachunek za telefon – kto może dostać?

Wysokie rachunki za telefon komórkowy dotyczą jedynie osób, które korzystają z usług abonamentowych. Trzeba liczyć się z tym, że mając taką ofertę istnieje ryzyko przekroczenia kwoty, co do której się deklarowaliśmy. Jeśli już decydujemy się na abonament, warto sprawdzić, co konkretnie znajduje się w tej usłudze. Może się okazać, że połączenia i wiadomości tekstowe są za darmo bez limitu, ale bezpłatne korzystanie z Internetu obejmuje tylko 2 GB, a po przekroczeniu tej magicznej granicy doliczane są dodatkowe koszty. Decydując się więc na abonament należy sprawdzić warunki umowy i stale monitorować wykorzystywane pakiety itp. Osoby, które tego nie robią, mogą się niestety rozczarować.

zobacz także:  Ile kosztuje laweta samochodowa?

Wysokie rachunki za telefon nie dotyczą natomiast posiadaczy ofert na kartę. Sami decydują za ile doładowują telefon i jakie wykupują pakiety usług. Nie ma więc możliwości, że rachunek będzie wyższy niż sami sobie założymy. Jeśli potrzebujemy zwiększyć pakiet np. na Internet, wystarczy doładować dodatkowe pieniądze i go po prostu wykupić.

Wysokie rachunki w roamingu

Niedawno zmieniło się prawo roamingowe w krajach Unii Europejskiej, które wymusiło zmniejszenie opłat za usługi na terenie tych krajów. Nie znaczy to jednak, że wykonywanie połączeń, pisanie SMS-ów czy korzystanie z Internetu jest całkowicie darmowe. Obowiązują pewne limity i różnią się one między operatorami, dlatego przez wyjazdem lepiej dowiedzieć się, na ile możemy sobie pozwolić, by nie dostać później gigantycznego rachunku za telefon.

Wysoki rachunek za telefon – co robić?

Kiedy otrzymamy wysoki rachunek za telefon mamy kilka rozwiązań. Możemy zadzwonić na infolinię operatora i podając swoje dane, np. numer abonenta, dowiedzieć się czy właściwie rozumiemy fakturę za telefon i czy nie został w naliczaniu popełniony jakiś błąd. Z prośbą o wyjaśnienia możemy udać się także do punktów stacjonarnych operatorów. Niektórzy z nich udostępniają także takie informacje w panelu klienta, do którego można zalogować się samemu. Jeśli jednak nie możemy sprawdzić u siebie w profilu billingu, należy zwrócić się do Orange, T-Mobile, Plus GSM lub innego dostawcy usług o udostępnienie wykazu wszystkich połączeń, wiadomości, transmisji danych i innych operacji wykonywanych na telefonie.

zobacz także:  Jak pożyczkodawcy weryfikują wnioski pożyczkowe?

Reklamacja rachunku za telefon

Jeśli jesteśmy pewni, że wysoki rachunek za telefon jest błędem, należy powiadomić o tym operatora składając reklamację. Musi ona zawierać nasze dane podstawowe, jak i numer telefonu. Należy też zaznaczyć, jakiego terminu korzystania z usług dotyczy ta reklamacja. Można złożyć ją telefonicznie, osobiście w punkcie stacjonarnym lub e-mailowo.

komentarze 2

  1. Janina Adamczyk pisze:

    10.07.2019 wystawiliscie fakturę za usługi mobilne 23,80 zł co to jest ,nie korzystam z takich usług mam71 lat na takich rzeczach się nie znam
    Proszę o wyjaśnienie,

    • Kasia Centkiewicz pisze:

      Szanowna Pani Janino,
      pytanie proszę skierować do swojego operatora, u którego wykupiła Pani usługę (od którego otrzymuje Pani rachunki). My jesteśmy serwisem internetowym publikującym artykuły, newsy dotyczące m.in. finansów.

      Pozdrawiamy,
      Redakcja HotMoney

Dodaj Twój komentarz