środa, 17 Październik 2018
HotMoney

Duży rachunek za telefon w Orange, T-mobile, Plus GSM… Jak sprawdzić, gdzie szukać pomocy?

Smartfon na białym tle

Duże rachunki za telefon to stała zmora posiadaczy abonamentów. Najczęściej wynikają one z zapomnienia i nieumiejętnego korzystania z usług operatora, jednak może się wydarzyć, że będą one skutkiem jakiejś większej pomyłki sieci. Jeśli więc dostałeś wysoki rachunek za telefon w Orange, T-Mobile czy Plus GSM, sprawdź to możesz w tej sytuacji zrobić.

Wysoki rachunek za telefon – kto może dostać?

Wysokie rachunki za telefon dotyczą jedynie osób, które korzystają z usług abonamentowych. Trzeba liczyć się z tym, że mając taką ofertę istnieje ryzyko przekroczenia kwoty, co do której się deklarowaliśmy. Jeśli już decydujemy się na abonament, warto sprawdzić, co konkretnie znajduje się w tej usłudze. Może się okazać, że połączenia i wiadomości tekstowe są za darmo bez limitu, ale bezpłatne korzystanie z Internetu obejmuje tylko 2 GB, a po przekroczeniu tej magicznej granicy doliczane są dodatkowe koszty. Decydując się więc na abonament należy sprawdzić warunki umowy i stale monitorować wykorzystywane pakiety itp. Osoby, które tego nie robią, mogą się niestety rozczarować.

Wysokie rachunki za telefon nie dotyczą natomiast posiadaczy ofert na kartę. Sami decydują za ile doładowują telefon i jakie wykupują pakiety usług. Nie ma więc możliwości, że rachunek będzie wyższy niż sami sobie założymy. Jeśli potrzebujemy zwiększyć pakiet np. na Internet, wystarczy doładować dodatkowe pieniądze i go po prostu wykupić.

Wysokie rachunki w roamingu

Niedawno zmieniło się prawo roamingowe w krajach Unii Europejskiej, które wymusiło zmniejszenie opłat za usługi na terenie tych krajów. Nie znaczy to jednak, że wykonywanie połączeń, pisanie SMS-ów czy korzystanie z Internetu jest całkowicie darmowe. Obowiązują pewne limity i różnią się one między operatorami, dlatego przez wyjazdem lepiej dowiedzieć się, na ile możemy sobie pozwolić, by nie dostać później gigantycznego rachunku za telefon.

Wysoki rachunek za telefon – co robić?

Kiedy otrzymamy wysoki rachunek za telefon mamy kilka rozwiązań. Możemy zadzwonić na infolinię operatora i podając swoje dane, np. numer abonenta, dowiedzieć się czy właściwie rozumiemy fakturę za telefon i czy nie został w naliczaniu popełniony jakiś błąd. Z prośbą o wyjaśnienia możemy udać się także do punktów stacjonarnych operatorów. Niektórzy z nich udostępniają także takie informacje w panelu klienta, do którego można zalogować się samemu. Jeśli jednak nie możemy sprawdzić u siebie w profilu billingu, należy zwrócić się do Orange, T-Mobile, Plus GSM lub innego dostawcy usług o udostępnienie wykazu wszystkich połączeń, wiadomości, transmisji danych i innych operacji wykonywanych na telefonie.

Reklamacja rachunku za telefon

Jeśli jesteśmy pewni, że wysoki rachunek za telefon jest błędem, należy powiadomić o tym operatora składając reklamację. Musi ona zawierać nasze dane podstawowe, jak i numer telefonu. Należy też zaznaczyć, jakiego terminu korzystania z usług dotyczy ta reklamacja. Można złożyć ją telefonicznie, osobiście w punkcie stacjonarnym lub e-mailowo.

udostępnij: